Album RC modelu
Seznam oblíbených modelů je prázdný – stiskněte pro přidání do oblíbených

Ročník:1981

Modelář od:2006

Ukázat přátelům na Facebooku
Vložit model do oblíbených

Filip 600

Parametry

Výrobce: RCM Pelikán / Azero
Kategorie: Větroň
Materiál: Laminát + balza
Rozpětí: 2000 mm
Délka: 1150 mm
Váha: 1600 g
Vrtule: 8x4 sklopná
Motor: Turnigy 35-30A 1700 / 40A
Elektronika: Spektrum AR 6200
Serva: Corona-919 MG
Baterie: 1600 mAh

Hodnocení

8.36
z 10 | 11 hlasů – kdo hodnotil
Ohodnotit →
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Hodnocení 1 - hrůza — 10 skvělá práce

Popis

Po dlouhém vybírání, odkládání a přemýšlení jaký větron v rozumné velikosti za rozumné peníze vybrat, padla volba na Filip 600 (sehnal jsem ho ve výprodeji). Roli též hrálo, to, že je možné na toto letadlo sehnat i tzv sport křídlo, takže vzniknou vlastně dvě éra. Motor není zrovna nejvhodnější, nicméně ležel mi tu nevyužit ladem a vzhledem k vysokým otáčkám jsem použil i relativně malou vrtuli. Čekal jsme poměrně pohodovou stavbu,ale opak byl pravdou. při lepení epoxidem se mi podařilo trošku upatlat trup a jen při mírném přitlačení hadrem namočeným v lihu se objevila trhlina cca 7- 8 cm... (Trup byl nedostatečně prolaminován a mezi vrchní vrstvou a laminátem byla cca 1 mm mezera. Bylo nutné tedy inkriminované místo přelaminovat (po přebroušení schováno pod karbon). Další potíž nastala při zjištění, že výškovka je pokroucena a při rovnání mirně praskla potahovací folie... Vzhledem k opravě trupu je letadlo težké na zadek a bude nutné ho dovážit. (Pokud bych příště stavěl něco podobného určitě bych dal baterku pod kabinku a serva až za ní) Pokud bude vhodné počasí a čas vyrobit přepravní box proběhne o víkendu zálet...Mám trochu strach, takhle velké a težké letadlo jsem nikdy do vzduchu neposílal....

Komentáře

Tak to je škoda, hlavu vzhůru !
11.5.2012 17:32 paolo_k
Včera Filip Termik dolétal na ztrátu signálu a fail safe režim fungující opačně u ar500 oproti ar 6200..Létal krásně u mě rok...čest jeho památce...Totálka, zpravit to nejde. zbyl jen funkční regulátor
10.10.2011 16:53 paolo_k
Tak Filip létá moc pěkně, takže ta práce stála za to. V termice se učím, tak to chce trošku cviku,ale za letu to vypadá krásně a je to balzám na duši. Mám nicméně ještě objednané sport křídlo, abych mohl létat i za větru.
13.9.2011 22:16 air_aero
Ať také létá, dávám 5 za práci a výdrž...
2.9.2011 20:44 paolo_k
Tak je po záletu. Hod kluzem a následné zapnuté motoru se neosvedčilo, chce to překonat obavy, plnej kotel a vrhnout kupředu a trošku potlačit do rozběhu. Určitě nás čeká laborování s těžištěm a trimy a pravděpodobně to bude chtít větší vrtuli... jen abych neuvařil motorek... Jinak na klidné večerní polétání moc pěkná věc, která vypadá ve vzduchu velmi elegantně...
25.8.2011 18:49 paolo_k
No prozatzím jsme to vyřešil tak, že jsme celý vnitřek vepředu přelaminoval a zároveň i přeuspořádal elektroniku... Baterka je tedy teď vepředu hned za motorem. a ostatní až za ní. Nemusel jsme dovažovat , tak aspoň jedno plus. Když to půjde, tak to o víkendu zalétnu, tak držte palce.
24.8.2011 20:48 mirfia
Mám velice dobré zkušenosti v přímém jednání s firmou AZERO, zkus tam zavolat a řekni, že máš toto éro a takové problémy, určitě se najde nějaké řešení, už dříve se tady řešila kvalita trupu u Filipa a poté, co začala firma Azero prodávat letadla sama ( místo dodávání Rcm Pelikán ), se kvalita razantně zlepšila, změnili prý dodavatele trupů, takže neváhej a zavolej....:-) PS. : podle fotky s logem RCM Pelikán máš s vysokou pravděpodovností ten starší typ trupu ....
20.8.2011 13:33 paolo_k
Tak po té, co se mi podařilo model vyvážit, jsem zkusil, zálet, bohužel začalo tak foukat, že jsme stihl jen pár kluzů bez motoru. Nicméně při poryvu větru se letoun mírně naklonil a žbrkl křidlem o zem. Vypadalo že se nic nestalo. ale po sundání křídla jsem objevil trhliny na trupu v místě kabiny a uchycení křídla. Jsou ty laminátové trupy opravdu tak křehké nebo mám jen smůlu na špatný kus? pravděpodobně vyndám veškerou elektroniku a celou přední část vylaminuju až ke křídlu... Zatím jsme četl všude na Filip jen chválu,ale zdá se můj model je pravděpodobně proklet leteckým bohem Rampou McKvakem
11.8.2011 19:40 paolo_k
Diky za všem za rady. Zítra si s tím zkusím ještě pohrát. Tak snad to pak poletí lépe než probíhala stavba
11.8.2011 19:34 poulicekf
Směrovky bych se nebál,ale na VOP opatrně. To T uspořádání reaguje opravdu na každý milimetr.
11.8.2011 19:12 paolo_k
Tak pokud se mi podari zitra nejak doohnout ten drat ,tak zkusim dat delsi paku na servo od smerovky. to je jedine co to limituje, vzadu by to sneslo vyklopeni asi az 25
11.8.2011 18:58 poulicekf
Já myslím,že ty výchylky budou akorát. Na té SOP bych se vůbec nebál dát větší,ale bude to stačit. Směrovka bude důležitá hlavně na přistání,protože to nemá ty křidélka. Já bych dal klidně 20mm na SOP. Otočíš to pak pěkně na pětníku. Výškovka opatrně a hlavně si nastav alespoň 60-70% expa. Mám Primu a to jsou celkem stejné éra.
11.8.2011 17:34 paolo_k
No mě trochu děsí, že to nemá křidélka, tak aby se to nesvalilo na kokos. Jinak jaké máš výchylky, ja mám na VOP 4mm nahoru a dolů a na SOP asi 7mm na každou stranu. Bohužel bowdeny jsou již zalepeny a delší páky na serva dát nemůžu,abych nemusel nějakým extra násilím ohýbat dráty
11.8.2011 17:07 kovar
Vůbec se toho neboj, jen si zkontroluj těžiště a ovládání a běž na to. Jedná se o hodné éro. Mám sice Filipa 600 sport (ten je i s vybavením o cca 400 g těžší) a nemůžu si ho vynachválit. ;-)
Alba pro vaše modely
Navštivte také největší modelářské fórum RCMANIA.cz
© 2024 RCAlbum.cz - všechna práva vyhrazena
Jak přidat můj model | O serveru | Podmínky | Kontakt | Ikonka | Nápověda
Zpět na začátek