Album RC modelu
Seznam oblíbených modelů je prázdný – stiskněte pro přidání do oblíbených

Ročník:1962

Modelář od:1974

Bydliště:Kourim

Ukázat přátelům na Facebooku
Vložit model do oblíbených

Scorpion

Parametry

Výrobce: Reichard
Kategorie: Hotliner
Materiál: Laminát + balza
Rozpětí: 1400 mm
Délka: 880 mm
Vrtule: Camedia 7/4
Motor: Mega 16/15/4
Elektronika: Jeti Advance 40A
Serva: HS81
Baterie: LiFe 1100 3čl, LiPol 1300 čl

Hodnocení

6.5
z 10 | 12 hlasů – kdo hodnotil
Ohodnotit →
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Hodnocení 1 - hrůza — 10 skvělá práce

Popis

No musim ho sem dat, pote co jsem zahledl, jak se o tomto letadlu zde nepekne pise .-) Ero jsem kupoval pred 6 lety v Hangaru 1 jako stavebnici. Zaujalo mne svym dravym vzhledem, ktery ponekud vybocoval z rady tehdejsi Reichardi produkce . Dal jsem do neho Megu z rozstreleneho PicoJeta a zacal jsem letat s KAN NihM 8 clankem . Jelikoz v teto sestave bylo ero trochu tezsi a KANy nedaly tolik proudu, byly starty trochu kriticke a idealne start vyzadovat protivitr. Pri slabem vetru ci bezvetri nasledovalo po hodu znacne prosednuti. Nicmene, kdyz uz se dostal do vzduchu, tak uz nebyl velky problem . Samozrejme nebudu psat o tom jak jsem s nim tocil termiku, na to toto ero asi nebude, ale podvecerni letani po praci bylo oddechove s prijemnou davkou mirneho adrenalinu a s 3 aku KAN a 2 nabijeckami to bylo do omrzeni. Mel jsem s nim dva crashe, prvni byl na ruce - Scorpion se musi drzet na rychlosti , to neni Prima , ktera se muze "podojit" :-) takze diky ztrate rychlosti v zatacce na pristani jsem mu prelomil trup. Nicmene - novy trup neni problem a ceny ND u Reicharda mi prijdou umerne .Tak jsem ho velmi brzo reinkarnoval. Druhe posramoceni prislo diky baterkam po cca 3 letech obcasneho letani, vypnul regl a ja musel dolu, nedoklouzal jsem uz vsak k sobe a musel jsem pristat cca 300 metru od sebe do oranice. Pristani dobre i na tu vzdalenost , ale co cert nechtel - v trase pristani byl vyorany kamen, ktery rozsekl nabeznou hranu kridla. Diky vcelku banalni oprave kridla dostal Scorpion nový potah , ktery mu dle meho nazoru vice slusi a spodek kridla byl opatren pro vetsi citelnost pruhy. KANy byly nahrazeny nejdrive 3clankem LiFe a letos jsem je nahradil LiPolkami od Hyperionu ( 1100 a 1300 ) ktere presne pasuji do kabiny. Nicmene s LiPol packy uz nevyslo teziste a musel jsem pod motor dat placku olova .
S novymi - tvrdsimi baterkami prisel znacny narust tahu a Scorpion ponekud vycenil zuby :-) Letani s nim je vcelku dynamicka zalezitost, start na pul plynu - ve vetsich rychlostech reaguje ostre na vychylky - takze letove rezimy jsou vice nez vhodne. Kdyz bych ho mel hodnotit ( ne srovnavat ... ) prijde mi jako vcelku povedene ero - je dobre si uvedomit dobu uvedeni n a trh - dnes v dobe Lipol aku bude jiste lepsi volba i u Reicharda - ale ze by mi prisel jako bastard , to rozhodne ne. Leta rychle, ale je nutne odladit velikost vychylek, mozna bych trochu vic potlacil motor, na plyn plyn se na muj vkus moc vzpina ale mixovat vyskovku do plynu se mi nechce, to radeji manualne potlacim. Dokaze letat i pomalu , jsou mozne i nizke pomale prulety ve vysi pasu ale je nutne byt pripraven vcas zareagovat - idealne pridanim plynu . S kridelky nahoru se da pristat i k nose . Tvrdsi pristani, jsou li ve smeru letu, snasi velmi dobre diky tuhemu trupu a lyzine v predni casti. Rozhodne to vsak neni vhodny model jako prvni rychlejsi ero - musi se neustale ridit . K diskusi je i velikost, vyhodou je male rozpeti s delkou - da se hodit do auta smontovane nebo s nim rovnou vybehnout za barak na kopec, ale na druhou stranu, pak muze byt obcas problem s citelnosti na vetsi vzdalenosti, obzvlast u jedincu pozvolna ztŕacejici zrak :-) coz je muj pripad . Zde resit krizovku ubranim plynu nemusi byt nejstastnejsi :-) Na co je nutne si dat pozor pri stavbe je bowden výškovky. Je to klasicke provedeni, tj servo pod kridlem a dlouhy bowden trupem. Je bezpodminecne nutne eliminovat jakekoliv vule a treni , tj bowden prichytit nekolikrat k trupu a fixovat i ohyb nahoru v kylovce v co nejvetsim polomeru . Vyskovka pri vetsich rychlostech vyzaduje mensi vychylky a pokud by se nevracela zpet presne do stredu, tak to muze byt problem dostat na zem neposkozene. Vytknul bych mu mozna i potah kridla transparentni folii , ale to je pouze "esteticka" zalezitost. Dost casto slysim negativni poznamky na modely od Reicharda . Mel jsem jich 5 a myslim ze pomer ceny a kvality je vyvazeny. Nemohu rici, ze bych byl nekdy s necim nespokojen . Velkou vyhodou je funkcni servis ND za prijatelne ceny, coz je dobre hlavne pro zacinajici a obcasne letce... coz je asi cilova skupina pro vetsinu modelu z teto brnenske produkce

Komentáře

od reicharda jsem zazil jenom NiHm a NiCD eru :-) ....po letech jsem u kolegy videl Primu dalsi generace, tj. delsi cumak a a mile mne prekvapily drobna zlepseni tj vyztuhy kabiny , servo vyskovky v kylovce, uzaver kabiny atd .... ohledne horsiho zpracovani , ja jsem tu smulu u svych 5 reichardich kousku nemel, tak nevim - ale mozne to urcite je ( jestli nahodou nedoslo k tomu posunu v poslednich letech ) ... ve srovnani vsak s cinou viz treba u mne posledni Rheinland, vychazi Reichard jako vitez , takovou prasarnu jsem co jsem videl u Rheinlanda prodavaneho LIndingerem ...to mne ani ve snu nenapadlo ze to muze nekdo legalne prodavat ....
-----
Ohledne stojanku - to je stojanek od stavebni vodovahy - vlastni vyroba je pouze ten cerny drzak nahore , ktery se tam sroubuje na puvodni sroub - materialem byly zbytky novoduru + cerny molitan - nastrikano na cerno - puvodne slouzil a je namiru F3K Gladiatoru .....
20.10.2011 11:25 kubadera
No je pravda, že kolegovi u toho Rapida upadlo ucho. Po přistání, při nakládání do auta. Na první pohled bylo vidět, že bylo přibodované jen dvěmi malými kapičkami lepidla. Kdyby se mu to stalo za letu, tak asi dopadne hůř. To jsou myslím jedny z hlavních výtek na Reicharda - prostě trochu horší zpracování při výrobě.
20.10.2011 09:16 were
Me to haneni Reicharda take mrzi, sam mam Passata a je paradni ero na svah i do termiky, diky dobre zvolenemu profilu neuveritelne hodne, muzu s nim na svahu tocit po kridle na minimalce a bez problemu to zvladne. Ten novy potah Scorpionovi opravdu moc slusi!
20.10.2011 08:04 kubadera
od kolegy jsme dostal Rapida, taky starší "NiMH" design, mám ho těsně před dokončením. Osazoval jsem ho novým motorem, reglem a LiPolkama. Zaujal mne ten stojánek na stativ, to je vlastní návrh a výroba?
Alba pro vaše modely
Navštivte také největší modelářské fórum RCMANIA.cz
© 2024 RCAlbum.cz - všechna práva vyhrazena
Jak přidat můj model | O serveru | Podmínky | Kontakt | Ikonka | Nápověda
Zpět na začátek