EXCEL 2000
Parametry
Výrobce: Skrblík
Rozpětí: 1500 mm
Vrtule: 10x5
Motor: MVVS 6.5
Elektronika: Futaba
Serva: HITEC 5x
Baterie: Hama
Hodnocení
Ohodnotit →
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Hodnocení 1 - hrůza — 10 skvělá práce
Popis
Tak došlo ještě letos na Excela díky počasí Má za sebou 10 letů, z toho díky počátečním problémům s motorem 4 doplachtění bez následků. Motor už je vyladěn. Dvakrát vylomen podvozek, poprvé o trávu-vlepen zpět epoxidem, podruhé při větru zboku podfouknut a jak šel bokem, tak se vylomila jedna půlka a pak druhá (podvozek je rozpůlen na dvě nohy) přičemž mechová kolečka ani škrábnutí. Po druhém vylomení devastace větší díky prvnímu vlepení epoxidem. Teď to řeším celkovým zpevněním spodku klasickou stavbou. V tom letadle není jediný smrkový nosník. Na cvičný model mě připadá hoooooodně křehký !!!! Nedporučuji ho !!! Na druhou stranu je třeba říct, že lítá hezky, zvládá i akrobacii (výkruty, záda, looping ap, ovšem všechno na větších poloměrech a opatrně pro jistotu), ovšem jakoukoliv chybu při přistání okamžitě potrestá tím podvozkem. je paadox, že 4 doplachtění z nichž dvě byla do pole na minumálce byly ok a regulérní přistání na asfalt (sice s chybou, neb vždycky je to o rukách), tak na ta je třeba dávat velikej pozor. Závěr : od cvičného letadla jsem čekal vyšší odolnost. Konstrukce trupu je vyloženě směšná. Závěr 2: Upadla křídla za letu vodorovného. Trup zabořen v poli. Letadlo odepsáno.
Komentáře
Tak Excel je po opravě a má za sebou 5 letů naprosto v pohodě. ta zadní kolečka jsem posunul o cca 4cm dozadu. Líp to jede (drží stopu), ale zase při startu musím víc přitáhnout výškovku. Trošku jsem ho i dovážil na předku a let se zklidnil. jak budu mět váhu, tak ho zvážím. S 6.5 mvvs dokáže viset jak jsem náhodou zjistil. Zkusil jsem let kolmo nahoru a cca 10 sec byl na místě. ::)) Pak jsem ubral.
No, prostě se vylomil podvozek ::))) Ovšem teď má můj excel podvozek nevylomitelný :::))) Bude li někdy vylomen, nůžu ho rovnou nechat ležet :::))) Přibral odhadem tak 150 g ::))) Měl jsem nutkání dát pryč celej spodek a vlepit podélně nosníky od motoru až dozadu, ale nakonec jsem se omezil jen na zdvojení bočnic centroplánu překližkou v délce asi 350 mm, dole smrkové nosníky 8x8 mm, lože pro podvozek 58x50 mm z 10 překližky, spodek celý přeplátován 3 leteckou překližkou komunistickou v celé délce 300 mm a zevnitř ješte přeplátováno taktéž 3 překližkou cca 60x50 mm. ::))) Pokud někdy vylomím podvozek, tak pouze jako monoblok střední části trupu v délce 300 mm :::::::::::::))))))))))))))) Ale zkusím přichytit podvozek silonovými šrouby, aby se v případě nehody ustřihly.
Nebyla ... já jsem si pěkně polítal (je pravda, že v neděli bylo líp, ale ...) .... nebylo to tak hrozný ..... kdy vlasně nefouká ???? mi to přijde, že letos fučí furt .... čí jsou slova "těžko na cvičišti, lehko na bojišti" .....
Karel měl malou rychlost, kdyby mu to letělo trošku rychleji, tak pěkně dosedl ... a vše by bylo v cajchu doma ..... no chybami se člověk učí ..... no chce to natrénovat a dostat to do oka a ruk.... každý jsme to několikráte rozbili .....
Vy taky nevíte kdy přestat. tu sobotu to byla blbost.
To KK : Natrénuju :::::::::::::))))))))))))))) To vidím tak, že na tom excelovi jak ho budu postupně při tom trénování odlamovat, bych mohl zapracovat a postupně z něho udělat třeba spitfire ::))) Na větr (vichr) už si dám bacha. Mám pocit, že so týče větru jsem našel svou hranici-prozatím :::::::::::::::::::)))))))))))))))
poulicekf: ja bych ti ho opravdu neradil. Presne jak psal Puma163, ja jsem prvniho spalovaka hornoplocha koupil pres modelbazar poctivou bytelnou domaci stavbu, jsem uz minimalne treti majitel co se na nem ucil litat, byl komplet osazeny vcetne startboxu za 3500,- a presto, ze je mnohem tezsi nez Excel lita uplne skvele, krasne klouze na pristani a prezil bez skrabnuti vsechny zacatecnicke chyby jako nouzak do oranice kvuli spatne serizenemu motoru apod...
jj ... chce to trochu cviku a natrénovat to ... vzlítnout a přistát až to bude v rukách :-)) .... problém byl v tom, že foukalo skoro kolmo na dráhu a ty jsi měl malou rychlost (vlivem toho ti excela držel větr) a pak trochu polevil větr a tobě "spadl" z cca z metru a ještě v bočním náklonu - tudiž vylomils jednu nohu podvozku, pak ti to odskočilo a v trávě vylomils druhou nohu .... no nic teď .... vytuníš to a pak už to snad něco vydrží .... :-)) ... jinak by ses k modelařině ani nedostal ..... :-)
To Poulicekf : Jako do peřinky, nelze než souhlasit ::)) Ale tak, už je to jiná rychlost trošku, chce to cvik, nic víc. Ale já se to naučím ::)) A až se to naučím, tak z EXCELA bude létající pevnost ::::::::::::::::::::::))))))))))))))))))))))))
Já bych si chtěl pořídit prvního spalováka a tak uvidím. Do tohoto Excela bych klidně šel....:):)...Ale půjdu do dolnoplocha.Co vím z vlastních zkušeností,tak za ty peníze doma model nemáš šanci postavit a od toho se všechno odvíjí...:):)..Hold se musí jako do peřinky....:):)...
To Were: Přesně tak. Teď bych už jako první spalovák viděl nějaký hornoplošník z modelbazaru klasicky postavenej, klidně starší, ale doma postavenej podle plánu. Vím, že takové letadlo vydrží násobně více. A vyjde i levněji. Kdo pořizujete prvního spalováka, a náhodou sem zabrousíte, tak se stopro nevyhnete tvrdším přistáním, kotrmelcům ap. určitě vyberte něco pevnějšího, než je tento EXCEL 2000.
Meli ho dva kolegove a ta konstrukce trupu, navic z nejake krajne podezrele preklizky je opravdu otresna - po trochu silnejsi cumakovce z toho musi byt hromadka sirek. Taky bych to nikomu jako prvni letadlo nedoporucil, era tehle koncepce litaji moc hezky i pri mnohem bytelnejsi konstrukci.
Škoda,že jsem to neviděl..:):)..Vůbec nechápu jak se to mohlo stát. To už je teď jedno. Ale to se poddá. Na něčem na to člověk musí přijít. Bylo by divné,kdyby byl první model po léta bez šrámů. Tak má pár prvních modelů vypadat. Zatím sám nemám jediné éro bez opravy...:):):)..
To Stanley: NJN, někdo má štěstí, to já se bojím na to šáhnout jak se to všude prohýbá a praská. Ale bude spodek vytuněn ::)
Já měl Classic 40, vydržel toho docela dost, ještě se pamatuju, jak jsem na jeho trupu při likvidaci do popelnice stál a nechtěl mrška pod mými 95 kg prasknout :-))))))