Parametry
Výrobce: vlastní
Rozpětí: 1400 mm
Délka: 1080 mm
Váha: 800 g
Plocha křídla: 29.7 dm2
Vrtule: Emax 10x7
Motor: Turnigy SK 3530/1100kV
Elektronika: regl 50A, JR Propo 35MHz
Serva: 3x miniservo 16gr
Baterie: Turnigy 3čl. 2200mAh
Hodnocení
Ohodnotit →
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Hodnocení 1 - hrůza — 10 skvělá práce
Po Avii B-135 jsem vždycky pokukoval a nakonec se rozhodl, že to bude můj první větší model, rozpětí 140 cm, stavba – pěnový polystyren, balza, potah Mikelanta a kloboukový papír. Postupně jsem si k modelu sehnal spoustu podkladů a čím jich bylo více, tím jsem byl z Avie víc nadšený! Vždyť je to naše nejlepší vrtulová stíhačka a má dokonalé elegantní tvary. Na internetu jsem našel volně ke stažení dokonalou papírovou stavebnici od ModelArtu v bulharské kamufláži. Její stavba je podrobně popsaná na webovkách papírového modelářství. Na stejných stránkách je i její recolor na československou kamufláž, kterou se chystám použít jako předlohu při nátěru. Na internetu je zároveň naskenovaná publikace Avia B-35 a B-135 od vydavatelství MBI z roku 2003, kde je mnoho dobových fotografií, spousta zajímavého čtení a třípohledový výkres, který jsem použil jako podklad pro plánek. Z papírové stavebnice jsem po zvětšení použil trupové přepážky pro překližkové šablony při řezání trupu. Nakonec děkuju Pavlovi Nisserovi za radu, kde koupit původní plánek na upoutanou maketu Avie z roku 1969 (!!) od Jaroslava Fary. Plánek jsem si přinesl domů v době, kdy už byla Avie vyřezaná a potažená, ale mám dobrý pocit, že jsem shromáždil snad všechny dostupné podklady ke stavbě. Konstrukce je podobná mým předchozím, tedy vlastní výřezy z fasádního polystyrenu, trochu vytmeleno šlehaným tmelem, potaženo Mikelantou a kloboukovým papírem. Vyztužení trupu a olemování křídel balzou. VOP a SOP je sendvič, 1,5 mm balza a z obou stran 3 mm Depron, slepeno brněnským lepidlem. Je to pevné a úžasně lehké. Plátěný potah na křidélkách na hotových křídlech, SOP a VOP jsem naznačil úzkými proužky tužšího papíru, na trupu pod papírovým potahem režnou nití. Odstíny na nátěr je namíchán z akrylátovách barev Balakryl. Kabina z PET lahve upečená na kopytě z Itongu. V trupu je vodorovná odlehčená překližková deska od motorové přepážky až po odtokovou hranu křídla, na ní jsou upevněná serva, přijímač, regulátor a je na ní i spousta místa pro baterie, tak aby vyšlo těžiště tam, kde má být. Hmotnost prázdného nenatřeného draku je 350 gramů, takže hotové letadlo včetně baterií vyšlo těsně nad 800 gramů. Příští letadlo už bude z extruďáku, takže snad těžší a konečně použitelné i při silnějším větru. V létě jsem model postavil, dodělal táhla, přechody mezi křídlem a trupem, model poprvé smontoval a nemohl se vynadívat na jeho nesmírně elegantní tvary. Neubránil se ho hned vyfotit a tady se pochlubit :-). Dnes přidávám fotky hotového modelu. Zálet proběhl včera, bohužel za poměrně silného větru se ukázala velmi nízká hmotnost jako nevýhoda, a tak jsem byl rád, že jsem s modelem bez motoru téměř stojícím v protivětru bez poškození přistál! Poprvé jsem na modelu použil samolepící obtisky z etiketového papíru potištěného v laserové tiskárně, bohužel v zimním vlhkém počasí se obtisky krabatí ( viz fotky ) a budu je muset vyrobit jinak a vyměnit.
2.1.2011 - po shlédnutí fotek jsem strhnul všechny krabatící se samolepící znaky a nahradil je znaky na běžném kancelářském papíře potištěném na laserovce a nalepil je Herulesem, po přestříknutí bezbarvým lakem je to úplně o něčem jiném :-)
http://www.youtube.com/watch?v=vPDOf2nYA1Q&feature=youtu.be