Dalotel DM-165 Viking
Parametry
Výrobce: SuPr Louny
Rozpětí: 1450 mm
Váha: 2850 g
Vrtule: MA 12x6
Motor: ASP S52A 8,5ccm
Elektronika: Hitec Optima 7
Serva: 5x HS311
Baterie: 4čl NiMh
Hodnocení
Ohodnotit →
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Hodnocení 1 - hrůza — 10 skvělá práce
Popis
Pro zavzpomínání, v roce 1997 jsem postavil tento model ze stavebnice již zaniklé firmičky SuPr Louny (byli to moc ochotní lidé). Je to moje oblíbená konstrukce, křídlo polystyren jádro potažené dýhou, trup bytelný celobalsový+překližka, potah Oracover. Původní pohon obstarával MVVS 10, minulý rok (2012) jsem jej restauroval a osadil ASP 8,5ccm, původní "desítku" mám v jiném letadle.
Tento model už ale nelétám, protože je to hrozný zmetek za letu, okamžitě po přetažení padá po křídle, zvláště při přistání padne bez varování. Ve vzduchu vypadá krásně, silueta úžasná, ale jsou to nervy, tak to pro mě nemá moc smysl. Takže je odložen a dělá mi ozdobu alespoň v práci v kanceláři na zdi.
Pozn. Na foto je ještě nenabarvený kryt, který mi zůstal náhradní doma, původní jsem rozbil. A barva pruhů je oranžová narozdíl od předlohy (žlutá) proto, že na přebalu krabice byla jasně oranžová barva, to v roce 1997 asi způsobila levná inkoustová tiskárny firmy SuPr Louny a já to zjistil až nedávno že předloha je žlutá... ale na druhou stranu oranžový možná vypadá líp :)
EDIT 6.1.2012 - přidal jsem původní fotky modelu z roku 1997
Komentáře
Pro Hoki: Přesně, smrtelná kombinace.. ale vysvětluj to posměváčkům s dnešníma lehkýma ARF stavebnicema (také jednu mám takže můžu srovnat), pro ně budeš nemehlo, co neumí přistávat pomalu, protože takové éro nikdy neměli v ruce. Jinak do 2m bych viděl tak 35ccm benzín a šetřit hmotnost kde se dá a snad i prodloužit ten ocas, protože to je smrt, a jak se to točí na dráze po přidání plynu.. darmo mluvit.
Pěknej model na pohled a za letu cvičitel nervů. Ten profil + váha + krátkej trup = lump. Já bych si ho chtěl někdy postavit tak kolem 2m, jen nemám zatím představu o motoru, zatahováky a jakou výbavu. Stavby se nebojím.