Omega 2
Parametry
Výrobce: SuPr Louny
Rozpětí: 1690 mm
Délka: 1550 mm
Váha: 3900 g
Plocha křídla: 55 dm2
Vrtule: APC 12x6 Sport
Motor: MVVS 10 GFS ABC RC + dlouhá roura
Elektronika: Hitec Optima 7
Serva: 4xHS422 Deluxe 1xHS311
Baterie: 4čl NiMh 2200mAh
Hodnocení
Ohodnotit →
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Hodnocení 1 - hrůza — 10 skvělá práce
Popis
Moje oblíbené letadlo, postavil jsem jej v roce 1998 ze stavebnice SuPr Louny. Je to akrobat ve starém stylu, úplně nezáludné letadlo, velká plocha křídla mu dává neuvěřitelně malou přistávací rychlost i při tak velké hmotnosti. Zalétá majestátně klasickou akrobacii kde je vidět setrvačnost modelu, krásné souvraty atp. MVVS 10 s rourou a vrtulí APC 12x6 točí cca 12600ot/min a dává tah vyšší než hmotnost a i tuto hmotu uvede do dlouhé vertikály. Rozsah rychlostí je veliký, průlety mohou být i velmi rychlé a pro přihlížející je to atraktivní. S několikaletou přestávkou mezi lety 2001-2009 s ní létám když to jde a létám s ní velmi rád. Konstrukce je klasická, polystyren jádro křídla + dýha, trup celobalsový, robustní a odolné letadlo. Potaženo Oracoverem. V průběhu prošla několika úpravami, i na vzhledu, na některých fotkách je po opravách s provizorními nálepkami. Ale letové fotky jsou podle mě i přesto zajímavější než nejnovější statické. Jediná nevýhoda je ta, že ji musíte mít stále na očích, kam jí navedu, tam letí hlava nehlava, není moc samostabilní, ale to právě dělá ten skvělý dojem z letu. No a sotva co jsem jí letos udělal facelift (odstranil staré nálepky, žraločí pruhy atp...), vyřezal nová písmena atp. tak jsem jí při jednom přistání ztratil na vteřinu, protože se někdo blížil na dráhu a potřeboval jsem zjistit zda nejde nebezpečným směrem, a když jsem se ohlédl zpět, byla v betonovém sloupku. Takže opravuju díru v křídle.. jinak je celá, neuvěřitelný.
Komentáře
Jojo, taky to tak říkám. Kdo se u mě naučí lítat, všude jinde se mu lítá lépe :o). To máme 20-25m topoly vlevo 120m a stejný vpravo tak 80m a za zády tří patrový barák tak 100m. Jen před sebou máme volnou plochu 400m. Nejvíc je naučí, když fouká kolem 5ms přes ty překážky. To je škola hrou, ale jde se to naučit. Tak ať Ti to lítá.
Jj,těžko na cvičišti...:-)Tak ať se vede.
Ahoj, přistávám mezi dráty, to je prosím dráha :). Ale ne přes dráty a barák, to stočím až za drátama směrem k dráze. Jsou to drsné podmínky, ale jakmile jsem se naučil lítat takhle za barákem, tak už není žádné letiště jinde, kde bych to nezvládl. Ale občas si ty sloupy a dráty a jabloně svou daň vezmou... adrenalin musí bejt :)
Pěknej popis:-)Njn,když se přistává,nemá se čučet po vejrech.Ta předposlední fotka je dost dobrá,to přistáváš takhle přes ten barák a dráty?:-)
Jojo, dobrý éro. Jen jsem si ho trošku upravil podle svých potřeb a zkušeností. A neměl jsem origoš lam.motorovej kryt.
http://galerie.rcserver.cz/index.php?action=dtl&amode=&page=2&id=152
Motor jsem tenkrát takhle namontoval kvůli výfuku, pod trupem byl dost ohroženej, hlavně koleno, při tvrdším dosednutí často šla kola až ke křídlu. Vypadá to sice neobvykle, ale dlouholetou praxí se to osvědčilo a nikdy se tomu nic nestalo. Je jasné že výfuk na boku to ovlivňuje, ale létám si pro radost a stavěl jsem to jako kluk a byl to můj první akrobat.
Hezký éro, bodejď by dobře nelítalo, když s nim lítal Prettner, jen ta montáž, motoru mě udivuje. Proč?