Miluju dvouplošníky a vždy jsem toužil mít Stearmena. Při hledání plánku na Internetu jsem narazil na tento model, který se mu v některých rysech podobá. Originální plán jsem zvětšil (původní rozpětí asi 900 mm) a lehce poupravil. Stavba je klasická - překližka, smrk, balza, potaženo folií. Bipa jsem dostavěl někdy na přelomu 2002/03 a za těch bezmála 10 let své existence prošel mnoha úpravami a opravami. Hned při záletu jsem ho díky patrně špatně umístěnému těžišti naboural. Následovalo zvětšení ocasních ploch a úprava těžiště. Pak už lítal dobře. Původně byl v modelu namontován dvoutaktní O.S. Max 7.5 ccm, který byl později nahrazen čtyřtaktní patnáctkou. S tím souvisí i výměna motorového krytu. Další změnou patrnou i na fotografiích bylo nahrazení původního drátěného podvozku robustním plechovým a jeho posunutím dopředu, aby při přistání neryl "ústy" v zemi. V současné době je to už řádně otlučené a záplatované éro, ale létá velmi dobře a doufám, že ještě nějaký ten rok vydrží.
Podrobnější popis a pár dalších fotek a odkazů na videa najdete na:
http://webicek.4fan.cz/letadla/bipe/bipe.html.
-----------
Po mnoha letech jsem Bipa reinkarnoval do elektropodoby. Nyní ho pohání motor Turnigy Aerodrive 4250 - 500 kV s vrtulí 15x8, napájení 5článkem, letová hmotnost kupodivu nižší, než u spalováku - 2700 g. Potak folií nahradil vlies, křídla zůstala původní, trup jsem postavil znovu a ocasní polochy jsou zase o něco menší.