když připustíme ,že výřezy jsou připraveny a model postaven dle tohoto plánu :
http://rc-model.rajce.idnes.cz/Almanach_planku_Jaroslava_Fary/#Pilatus_-_sportovni_RC_polmaketa.JPG , pak není divu ,že model má křídlo se vzepětím.
V době vzniku plánku jsme řídili modely neproporcionálnimi soupravami a velice často byla řízená pouze směrovka.
Kromě požadavku vyšší stability ,při řízení pouze směrovkou , je vzepětí křídla a vhodná poloha těžiště , základní podmínkou, aby model vůbec zatočil a po srovnání kormidla do neutrálu , náklon automaticky vyrovnal.
V současnosti prakticky všechny modely mají náklon řízený křidélky . Tento fakt však nemusí být pobídkou pro některé soudobé "konstruktéry " , aby se trochu zamysleli nad základní aerodynamikou letadla.
Stačí ,když se bezmyšlenkovitě okopíruje cokoli dostupného ,třeba historického. Vždyt když to létalo a bylo řiditelné před 40léty, proč by to ve stejné konfiguraci neletělo i dnes,že? No a vo,vo tom to je... :-)