Easystar 250W
Parametry
Výrobce: Multiplex
Rozpětí: 1370 mm
Délka: 870 mm
Váha: 769 g
Plocha křídla: 24 dm2
Vrtule: Master Airscrew 6x3
Motor: S2838-2800 Brushless Inrunner (2800kv)
Elektronika: TURNIGY Plush 30amp Speed Controller
Serva: 2xHS-81 + 2xHS-55
Baterie: Turnigy 2200mAh 3S 25C Lipo Pack
Hodnocení
Ohodnotit →
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Hodnocení 1 - hrůza — 10 skvělá práce
Popis
Rikal jsem si, ze by nebylo od veci starymu dobrymu Easystaru pridat trosku vykon, a tak jsem vyhodil puvodni Permax 400 a letadlo predelal na LiPo se stridakem...
Lita ted s prehledem na 30-40% plynu, na plnej se z toho stava stihacka :) Dodelany kridylka a 2.2Ah 3s LiPo umoznuje si krasne zablbnout, nicmene vzhledem k profilu kridla a soucasne pomerne malou plochu kridylek zadny akrobaticky kousky nejdou. Nicmene jako zaklad pro kamerku nebo FPV ideal myslim.
Nekolik poznatku:
Motor jsem nevlepoval lepidlem, ale oboustrannou paskou, coz evidentne nebylo dostatecny. Motor ma takovou silu, ze po prvnich dvou letech byl zatlacenej asi 7mm do tela, coz by nebyl az takovej problem, neb unasec je 'vysokej', blby je, ze 6x3 vrtule je uz na knap, takze mi zacla ukusovat trup :) Povytahnout zpet ven nesel, a tak jsem ho aspon lepidlem zafixoval v poloze a vrtule se pohybovala v uz vykousany mezirce (asi 3mmhluboka).
Pri dolitani byla baterka, prijimac i regl pomerne tepla, a tak jsem skalpelem dodelal profuky skrz kabinu. Trosku to pomaha, nicmene zadna hitparada.
Hned po dolitani jedny baterky jsem nasadil druhou a letel. Opet casto plnej plyn. Chvilema letadlo letelo divne, nestabilne, a tak jsem pristal, ze je asi baterka vadna (byla nova). Probme byl opet v chlazeni, tentokrat motoru. Musel bejt asi hodne zhavej, ponevadz se zacal v motorovym lozi protavovat niz a niz, prakticky poklesl asi o 4mm, coz znamenalo, ze se vrtule opet zakusovala do trupu :) Nastesti mirne vedle, takze vryp je porad stejne hluboky, jen sirsi. Motor jsem zafixoval balsovymi tramky a vlepil. Vysledek je, ze ma k motoru i lepsi pristup vzduch.
Ponauceni?
- poradne vlepit motor
- zajistit vetrani elektroniky v kabine
- dodelat okolo motoru ofuky
- z motoru pred instalaci sundat veskery polepky, neb nektery krejou vydechy
- nelitat na plnej plyn vic jak ~30s
Asi to jsou svechno zaklady, ale litam chvili, a tak se porad ucim. Treba to nekomu pomuze :)
Komentáře
Já jsem u Bixlera vlepil motor tak, že tento je vně pylonu, tzn. žádný problém s chlazením. Jinak křidélka mají být co nejdál od trupu, tohle jsou spíš klapky.
Prima remake, sice jde o masovku aero, ale davam za 5 prave za to, ze si ho predelal a nevyhodil. Stridak u nemaket patri ven, muj nazor, zejmena, kdyz je tlacnej, skoda ho nevyuzivat na plno, kvuli prehrivani plaste. Kridelka i tyhle jsou ozivenim, ale jak pises ty i zuban.. udelat vetsi a az ke konci kridel, ale to se da dodelat, treba z epp, nabo XPS (a rovnou zvetsit kormidla na V a S). Pak jeste ufiknout ty vetronovsky usi a .... good bye easy stare :D
Tady je videt k cemu to vede, kdyz se z easystara dela raketa. Mimochodem, kdyby ty kridylka byly trochu dal tak budou urcite stacit, mne to takhle bez problemu lita po zadech.
Každý poznatek je důležitý a někomu může být velice užitečný. I když Easystar nevlastním, vzpomenu když jsem začínal s podobným modelem (Wild Hawk), dal bych nevím co za pár takovýchto rad. Jen tak dál a LETU ZDAR!