Album RC modelu
Seznam oblíbených modelů je prázdný – stiskněte pro přidání do oblíbených
Ukázat přátelům na Facebooku
Vložit model do oblíbených

Alka 15 - Reichard

Parametry

Výrobce: Reichard
Kategorie: Větroň
Materiál: Laminát + balza
Rozpětí: 1500 mm
Délka: 770 mm
Váha: 760 g
Plocha křídla: 28 dm2
Vrtule: Aeronaut 9x5
Motor: Dualsky XM2830CA-10
Elektronika: Dualsky XC3012BA (30A)
Serva: 2x Hitec HS-55, 2x HXT900
Baterie: ZIPPY Flightmax 1300mAh 3S1P 20C

Hodnocení

7
z 10 | 11 hlasů – kdo hodnotil
Ohodnotit →
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Hodnocení 1 - hrůza — 10 skvělá práce

Popis

Na Alku jsem se zalíbením koukal již dříve a když se na ni objevil inzerát za velmi přátelskou cenu, nebylo co řešit.
Na letadle jsem okamžitě udělal 2 malé změny – pojistil jsem uchycení táhla výškovky a instaloval 3A UBEC Turnigy. K záletu zalétaného letadla jsem se dostal za velmi větrného počasí a k prvnímu odhozu jsem se s letadlem v napřažené ruce odhodlával asi minutu. Se slovy „kdo se bojí, něco v síni“ jsem jí nakonec vypustil a udělal dobře. Alka se s větrem pere statečně. Asi je to tím, že dokáže létat i docela svižně. Každopádně jsem já houboletec ihned pochopil, že tohle letadlo je o pořádný kus dál než zbytek mého skromného EPP hangárečku.
Nyní mám s Alkou nalétáno asi 5 hodin a mé postřehy berte s rezervou, neb jsou absolutně amatérské a subjektivní:
- velký rozsah rychlostí
- za bezvětří dlouhá na přistání (řešeno koupí nového Tx a využití křidýlek jako brzd)
- křidýlkům umožnit maximální výchylky, které dovoluje konstrukce
- citlivá na výškovku, řešeno expem
- při minimálce se chová zcela předvídatelně
- zvládá rolly, loopy i let na zádech
- kdo by chtěl mít z Alky čistě termického větroně, bude asi zklamán
Takže za mě naprostá spokojenost.

P.S. Při plně nabité baterii má motor statický odběr 22 A, po letu je ale úplně chladný.

Komentáře

Díky. Odběr 22 A na zemi mi přijde vzhledem k udávaným parametrům motoru (I max 19 A/15 s) ideální. Při kolmém stoupání letí docela pomalu a čert ví, kolik si motor bere. Kužel není pojištěn šroubem (je jen "nacvaklý"), do letadla tím pádem může proudit vzduch a motor se tedy při klesání na přistání může ochladit. No, né že by se mi vyšší tah nezamlouval. Diferenciaci křidýlek jsem ještě ani nezkoušel na Tx nastavit, ale mám to v plánu. Ano, ano, to svištění je zábava!
9.5.2012 14:10 newor
Pekný model! V EPP "hangárečku" je to ako kosatka medzi tučniakmi :-)...Doporučujem ešte skúsiť vymeniť listy za 9x6, alebo ešte lepšie za 9x7, Alke pristane keď je ťahaná na rýchlosti. Krídelká ako brzdy rozhodne treba mať a tak isto aj diferenciáciu, hoci to má aj smerovku. Želám veľa zábavy!
Alba pro vaše modely
Navštivte také největší modelářské fórum RCMANIA.cz
© 2024 RCAlbum.cz - všechna práva vyhrazena
Jak přidat můj model | O serveru | Podmínky | Kontakt | Ikonka | Nápověda
Zpět na začátek