Po vybalení z krabice přišlo mírné zklamaní chvílema přecházející až do děsu.
Model je vyroben z polystyrenu vmačklého do formy a je celkem pěkně povrchově zpracován.
Zato maketovost utrpěla mnoho:
Tvary křídel jsou celkem povedené.
Trup je na čumáku o 5cm delší než má být (zřejmě kvůli těžišti)
Model je zřejmě dělán ve verzi F4U-1 které je také nejpodobnější, ovšem je dodáván se 4listou vrtulí (verze U-1 nikdy neměla 4listou vrtuli)
Kokpit v modelu reprezentuje pouze dira s jakousi podivnou sedačkou (zřejmě se autor striktně držel překladu cockpit)
To všechno je ovšem pouze taková legrace proti podvozku. Tento je umístěn zcela na špatném místě v křídle, má ošklivá nemaketová dvířka a v neposlední řadě jeho hlavní součásti jsou vyrobeny z plastu. Takový plast jaký výrobce použil jsem ještě nikdy neviděl (praská totiž při pouhém pohledu na něj)
Když jsem přestal panikařit, začal jsem modelařit. Rozhodl jsem se model předělat od základu a přestavět jej na verzi F4U-4. Protože jsem chtel válečnou variantu, sáhl jsem hluboko do archívu a zjistil, že tyto Corsairy létali na Okinawě již několik měsíců před koncem války ...a bylo rozhodnuto.
S 318kou létal 2Lt. Whishenhant.
Co bylo potřeba upravit?
1. Přidělat přední kapsu pro vzduch kompresoru.
2. Předělat opravdu ošklivý náznak válců motoru. Místo té hrůzy jsem vytvořil polomaketu P&W R-2800 W18 Double Wasp složenou z 976 dílů :)
3. Vyříznout boční otvory pro výfuky a vyrobit výfuky.
4. Vytvořit kompletní cockpit a pilota do nej (pilot ve stavebnici zcela chybí)
5. Kompletně odstranit vstupy vzduchu k olejovému chladiči na kořenech křídel a předělat je do správnéto tvaru.
6. Předělat klapky odtoku vzduchu na motoru (je jich tam divný počet nesedící ani na jednu verzi).
7. Odstranit spodní kapsu odtoku vzduchu na trupu za motorem, a předělat ji do správného tvaru.
8. Zadělat náznak stupačky na levém křídle a předělat stupačku na pravém křídle.
9. Kulomety nejsou ve stavebnici přítomny takže dodělat 6 Browningů.
10. Přidělat stožár antény a upravit i původní divně tvarovanou anténu.
11. Hlavní podvozek... kompletně předělat celou podvozkovou šachtu, plastové díly retracku udělat z duralu a poupravit mechanismus tak aby se kola při zavření podvozku vešla do šachet. Dále pak vytvořit nová maketová dvířka šachet.
12. Ostruha... předělat uchycení motoru pro zatahování ostruhy (je z toho samého magického plastu a vydržel cca 3 zasunutí na sucho)
Zlamovací vzpěra aretující ostruhu v otevřené poloze praskla hned po předělání úchytu motoru který ji zalamuje. Vyrobil jsem tedy celou zlamovací vzpěru z duralu.
13. Závěsy na pumy jsem chěl funkční a tak je mám. Bylo potřeba vyrobit duralový mechanismus pro odhoz a propojit jej s ovládacím servem.
V neposlední řadě pak samozřejmě nastříkat novou kamufláž a dodělat patinu...
A to je asi tak všechno...
Rád bych podotknul, že model doposud není zalétán, protože stále hledám někoho kdo umí vyrobit mosazná ozubená kola pro otočení podvozku o 90°. Původní plastová kolečka jaksi neustála stání modelu na zemi po dobu nekolika dní. Jedno z koleček se rozskočilo na 2 kusy.
Včera 6.8.2012 jsem konečně zprovoznil podvozek kompletně předělaný do duralu.
Ero je tedy připraveno k záletu... teď už jen dobré počasí
...a je tu krátké video ze záletu:
http://youtu.be/VH9osVRbrLc
...a dalsi video.
http://www.youtube.com/watch?v=4DmJlrB6AU0