Album RC modelu
Seznam oblíbených modelů je prázdný – stiskněte pro přidání do oblíbených

Ročník:1976

Bydliště:Sviadnov

Ukázat přátelům na Facebooku
Vložit model do oblíbených

Grace V

Parametry

Výrobce: Azero
Kategorie: Větroň
Materiál: Balza + potah
Rozpětí: 2720 mm
Délka: 1420 mm
Váha: 1535 g
Vrtule: Graupner 12x6"
Motor: AXI 2820/10
Elektronika: Kostka 40 power HD
Serva: 2x HS-81 MG na ocasu, 4x MG 14 v křídle
Baterie: Zippy 2200mAh, 3S

Hodnocení

8.67
z 10 | 6 hlasů – kdo hodnotil
Ohodnotit →
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Hodnocení 1 - hrůza — 10 skvělá práce

Popis

Model jsem koupil starší, osazený, jako pomalou náhradu Optimy A123, která na mne byla moc rychlá a šla z domu. Toto plní Grace stoprocentně - proti Optimě je to takové pomaloučké a hodné letadlo něco jako EPP. A i když s motorem létá na zádech, nesluší jí to.
S aktuálním motorem stoupá kolmo nahoru a pak už se jen plachtí - obvykle mám nastaveno upozornění po 3 minutách motorového letu, ale málokdy je využiju.
Přistání provádím s butterly - klapky dolů, křidélka nahoru, pomaloučku a kontrolovaně doslova padá dolů na pár metrech. Bez klapek by přistání bylo hodně dlouhá záležitost.
Vlastní let (jen podotýkám, že je to můj první větroň o těchto rozměrech, předchozí zkušenosti jen s menším Easy Gliderem):
- Zatáčení na malém poloměru (při termice) nic moc - hodně musím naklonit a pomáhat si "směrovkou"
- Směrovka, respektive mix ocasních ploch, je takové ... tupé. (U Coráda to nedělá, přestože je ocas typ V)
- Těžiště mi po laborování vyšlo cca 3cm před hlavním nosníkem a těžištěm výrobce - podle mne je to velký rozdíl, nevím, co to působí. Pokud ho dám tam, kde výrobce uvádí, model je takový nestabilní, pohupuje se a neřídí se dobře. Budu ještě kontaktovat výrobce a rcmanii. :-)

Update 1.10.2012
Kontaktoval jsem výrobce, rcmanii i kolegy na letišti a nakonec jsem dal těžiště zpět a zkoušel si zvykat a jde to. I nízké průlety jsou teď bez problémů a výchylky najednou stačí. Jediné, co mi pořád nesedí je chování "směrovky" - ta pořád není to pravé ořechové, ale třeba zase objevím něco nového.
To, co jsem považoval za neklid při létání byly mimo jiné i termické proudy - s těžištěm vpředu je letadlo skoro úplně ignorovalo a ač jsem se snažil, termiku jsem nenašel. Po úpravě je to lehčí a i mně se konečně poštěstilo - včera jsem vystoupal přes 460m (Spektrum výškoměr). Pro tohle rozpětí a moje oči bude 500m asi maximum bez ztráty modelu.

Komentáře

Ahoj tak to jsem rád. Jinak hodnoty výchylek si bohužel nepamatuju, už je to nějaký pátek. Pokud se ti zdá, že jsou malé a máš možnost posunout (při pohledu zezadu na ocas letadla) táhlo výš. (tzn maličko třeba zkrátit tu páku pro kulový čep), dostaneš výchylku o něco větší, ale chce to vyzkoušet nějak na nečisto. Principiálně platí pravidlo, že čím delší páka na servu a kratší na kormidle, tím větší výchylka- musí to být samozřejmě mechanicky proveditelné aby to někde nedrhlo nebo tak něco. Kdyby to bylo nějak nepochopitelnéě napsané, tak mi sem hoď mail, já ti to načrtnu tužkou a nascanuju. Zatím ahoj a letu zdar.
10.7.2012 08:20 JindraS
Výchylky pro směrovku a výškovku nastaveny dle doporučení a fakt to pomohlo - reaguje to na směrovku mnohem lépe. Chtělo by to asi ještě trošku více, ale serva pro ocas mám hodně blízko stěnám trupu + nastavovací možnosti pro DX8 a V-tail nejsou zrovna největší => výchylky jsou docela malé
9.7.2012 20:26 -------------
Díky za tip, zkusím znásilnit DX8 a diferenciaci pro směrovku nastavit.
Těžiště mám taky vpředu - viz text, takže bych měl mít podobné výsledky.
9.7.2012 17:47 paolo_k
Ahoj. No zkus to. Ono to pak je citlivější, je dobré asi na to mít nějaké to expo, nebo citlivé ruce. Nicméně nejsem nějaký termický specialista, spíš to éro položím do zatáčky přes křidélka a ocasem pak rovnám jen výšku a koriguju poloměr. Pro termik bych asi volil spíš klasické T. Já jsme chtěl postavit Filip 600 sport s motýlem,ale to mi nebylo doporučeno přímo výrobcem, takže stavím klasické T, ale s původním Filip sport to má společný asi jen tvar, jinak to je celé dost povyztužené s trošku silnějším motorem. Když to půjde dobře, tak do 14 dnů tu bude taky- bílomodrý s kostkovaným ocasem. Jinak letu zdar
8.7.2012 19:49 JindraS
Díky za tip, zkusím znásilnit DX8 a diferenciaci pro směrovku nastavit.
Těžiště mám taky vpředu - viz text, takže bych měl mít podobné výsledky.
7.7.2012 21:46 paolo_k
Krásné éro. zalétával jsem to pro kámoša,ale červené. Na směrovku je to takové línější, já to pak nastavil tak, že kormidlo,co šlo nahoru mělo asi trojnásobnou výchylku, než to co šlo dolů, o dost se to zlepší, ale záleží taky na těžišti, my to měli spíš na čumák, kvůli stabilitě.Ať to létá a hodně pěkných zážitků v termice.
Alba pro vaše modely
Navštivte také největší modelářské fórum RCMANIA.cz
© 2024 RCAlbum.cz - všechna práva vyhrazena
Jak přidat můj model | O serveru | Podmínky | Kontakt | Ikonka | Nápověda
Zpět na začátek