Tracy
Parametry
Výrobce: Svor
Rozpětí: 2000 mm
Délka: 1000 mm
Váha: 785 g
Vrtule: 9/6
Motor: RAY C3536
Elektronika: příjmač Hitec HFD 08 RO
Serva: Hextronic HXT 900
Baterie: Turnigy 2s1p 2200mAh
Hodnocení
Ohodnotit →
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Hodnocení 1 - hrůza — 10 skvělá práce
Popis
Model je nejstarší,který mám.Stavěl jsem jej ještě jako student střední školy někdy kolem roku 1995,tehdy jako čistý větroň,krerý jsme s kamarádem vystřelovali gumicukem.Když jsem se asi před 10 lety vrátil po pauze k modelařině, byla Tracy první model,se kterým jsem se znovu učil létat.Jelikož však létám především sám, opatřil jsem Tracy elektromotorem.Původně stejnosměrným s převodovkou, později střídavým.Letos na jaře Dostala Tracy nový potah a nový pohon.Na první fotografii je původní vzhled s papírovým potahem,na ostatních je již po renovaci.Jelikož jsem se obával,že fólie nedodá křídlu dostatečnou tuhost,vlepil jsem od náběžné hrany k nosníku,mezi původní žebra ještě položebra.O letových vlastnostech nemá cenu moc psát,neb Tracy se zda oběvuje celkem pravidelně.Krátce,hodný pohodový model.
Komentáře
Samozřejmě,že v ohybu žádná položebra nepomohou.Pro větší tuhost v krutu by byl nejlepší tuhý potah od nosníku po náběžku.Je možné,ba pravděpodobné,že se tím vlastnosti křídla vůbec nezměnily a Tracy by se bez nich obešla.Nicméně Tracy létá s položebry stejně dobře jako bez nich a těch pár gramů navíc jí neuškodilo.Takže,ne technicky podložená položebra nemám,ale na modelu je mám a vůbec mi to nevadí.Možná mi vysvětlíte proč jsou na některých modelech použita.Rád se poučím,abych příště neopakoval chyby.Evidentně máte technické vzdělání,které mi chybí,jinak by jste se na toto téma neptal.Uvítám každou radu.
.. pěkně si tu poletuchu zrenovoval. Zajímalo by mě ,jak si přišel na to , že vlepením položeber zvýšiš tuhost křídla. Skus nějak technicky podložit,že takto vložené žebra brání zkrucování , nebo ohybu křídla při zatížení.
veka1