Démon III
Parametry
Výrobce: Vlastní
Rozpětí: 2780 mm
Délka: 1190 mm
Váha: 2800 g
Plocha křídla: 57 dm2
Elektronika: Optic 6 2,4GHz
Serva: 2xHS125, 1x FP 28, +x FP29
Baterie: Enelop 2000 /4,8V
Hodnocení
Ohodnotit →
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Hodnocení 1 - hrůza — 10 skvělá práce
Popis
Jak jsem již uvedl v předchozím popisu, který nešel editovat, tak model pochází z konstrukční dílny Františka Vrtěny, jako . třetí v řadě a to z roku 1977. Tento byl zhotoven o deset roků později s malou změnou, která se týkala záměny profilu E 387 za profil E 205.(V té době velice populární). Jinak vycházel z předlohy včetně vahadlového pohonu křidélek spřažených se směrovkou. K ovládání stačila svě serva a dobrá proporciální souprava. Oproti originálu byl model vybaven mechanikou ovládanou samostatným servem, která vypouštěla z komory na spodní straně trupu , brzdící padák. Technologie výroby potahu křídel spočívala v olaminování desky z plexiskla a následne přilepení tuhého potahu s balsy 2mm. Po vytvrzení vzniklla deka , kterou se potáhlo konstrukční křídlo s žebry vyrobenýni tzv.rašplovou interpolací. Po 20 letech jsem model překopal na ovládání křidélek dvěma servy a moderní soupravou. Místo padáku je použit mix CROW , pro ovládání spřažené výškovkay s křidélky mix A- R a přistávací konfigurace LAND. Model je určen do těžkých povětrnostních podmínek a z toho vychází i konstrukce uchycení křídel, která jsou upevněna pomocí ocelových planžet na každé straně 2x 12/0,8mm uložených ve frézovaných duralových pouzdrech , které umožní vysunutí křídla bez poškození, po ustřižení střižných pojistek po tvrdším přistání. Model lze dovážit až na váhu 3500g vložením olověných závaží do komot v krídle a trupu a použít do větru až 20m/sek. Plošné zatížení se pohybuje až 60g/dm2. Model v tomto provedení není zatím zalétán, protože zatím nenastaly vhodné povětrnostní podmínky. Poslední vítr na Rané , ze kterého je fotka, byl kolem 4m/sek, což není ani na dokončení jedné otočky, natož na zálet.
Komentáře
Nooo, musím uznat, že mne tento stroj učaroval. A létání do 20m/s je síla!
Jj,pan Vrtěna byl borec plachtař a modelář.Párkrát mi dělal instruktora na Blaníku.Konstrukce na 2 serva vyplynula z tehdejší doby-serva nebyly a opravdu,tento model zkonstruoval na svah do pořádnýho fučáku.
O nic nejde. Frantovo éra byly nádherný, škoda, že už nežije.
Už to je pryč. Nějak se mi nedaří.
Asi by to chtělo smazat a nebo dát jiné fotky. Taky bych to chtěl zkusit.