Agresor 90.2
Parametry
Výrobce: Vlastní konstrukce i stavba
Rozpětí: 1320 mm
Délka: 1350 mm
Váha: 3400 g
Plocha křídla: 40 dm2
Vrtule: Jetfan 90
Motor: HET 700/60 1865kv
Elektronika: Graupner MX 20 Hott + Elektric Air Modul 140A
Serva: 7 x HS 85 HD
Baterie: Gens Ace 5100mAh 22,2V 35C
Hodnocení
Ohodnotit →
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Hodnocení 1 - hrůza — 10 skvělá práce
Popis
Jde vlastně o totální přestavbu předchozího modelu agresor. Jelikož ale ten měl problémy s podélnou stabilitou a tendenci padat do vývrtky na malé rychlosti (naštěstí vždy jej zběsile mával křídly:-)) ) a neměl přistávací klapky (což činilo problémy při přistíní vzhledem k poměrně vysoké rychlosti přiblížení), tak jsem se rozhodl vyrobit nové větší křídlo s osvětčeným profilem NACA 2410, s klapkami a negativy na koncích křídla. Také jsem posunul křídlo kupředu o 3 cm, postavil nový předek trupu a novou SOP a VOP o větší ploše.
O pohon se stará opět dmychadlo VASAFAN 90 , tentokrát s motorem MEGA 22/30/2 a 6 články Zippy 5000mAh 40c, ESC je REDBRICK 125A. Celý pohon je i při maximálním výkonu (78A, 1700W) lehce vlažný .
Zavrhnul jsem také maskování z důvodu špatné čitelnosti při letu a nechal se inspirovat Habu 80 od Eflite.
Nyní již mám po záletu a vložená námaha se vyplatila, éro létá stabilně, nikam se nemá tendenci zvrhnout ani při nízké rychlosti. Přistání je OK i bez klapek (negativy jsou prostě super), ale s klapkami je to pošušňáníčko:-))..
Po jedné sezoně strašných zkušeností s čínskými bateriemi Zippy Flightmax 5000/6s 40c které se po 30 startech proměnily ve vzducholodě a požáru motoru, jsem upgradoval na nový pohon Jetfan 90 s motorem HET 700/60 1865kv a ESC JEP 120HV.
Vasa byl dobrý, ale poměrně hlučný(je to ale velice pěkně udělané dmychadlo perfektní kvality).
S Jetfanem a Hetem je z tohoto letadla raketa! Holt 2KW VÝKONU (22V/97A) se nezapřou!!! Také JEP 120HV je luxusní regulátor, tak hladký rozběh a klidný chod jsem ještě neviděl. Je vidět, že jde o dobře okopírovaný YGE!!!
Komentáře
Model má pevný podvozek i když jsem puvodně u první verze počítal se zatahovacím. Na instalaci zatahováku je to moc malý model, musel by mít hlavní podvozek v křídle a to by už tam toho materiálu kolem moc nezůstalo(ta konstrukce nemůže být moc chatrná, to letadlo musí něco vydržet), ale i v přídi není na ten mechanizmus moc místa. Navíc nevím kam bych už dal nádrž na stlačený vzduch(elektrický zatahocáky co jsem se koukal mi příjdou buď to moc chatrný, nebo moc drahý.Navíc by to tnamenalo cca 300 g zase navíc a to už by bylo moc. Člověk si musí uvědomit kde jsou limity konstrukce a nenaprat do toho letadla příliš mnoho ptákovin.
Katapult někdy v budoucnu také třeba nevylučuji, ale já jsem z těch co je nejvíce uchvátí pěkný start a pořádné přistání, třeba na klapkách a s vytaženým podvozkem, žádné ježdění po břiše.
V tomto letadle mám telemetrii s přenosem měření proudu a napětí, výškoměr a vario(Elektric air modul) a tato nová hračka a data z ní sebraná a v PC zpracovaná mě v současné době zcela naplňují.
Za 5. Ako to dostávaš do vzduchu, katapultom ? Toto sa zrejme nedá len "hodiť".
ahoj, moc pěkná záležitost, navíc v době kdy menším jetům vládnou kuličky :-) To letadlo nemá podvozek?