VELOX Revolution II.
Parametry
Výrobce: MAXAIR + "já"
Rozpětí: 1730 mm
Délka: 1600 mm
Váha: 4740 g
Plocha křídla: 62 dm2
Vrtule: 18x10 - raději 18x8
Motor: JC 30-EVO
Elektronika: UBEC 6A(10A) + Optima7
Serva: 5xHD Power 6001MG + 1xHD Power 1201MG
Baterie: 5čl. Enellop 2000-motor + 2čl. RAY 2200
Hodnocení
Ohodnotit →
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Hodnocení 1 - hrůza — 10 skvělá práce
Popis
V době kdy jsem "nezvládl" zálet EXTRY (květen 2012) tak jsem brouzdal po modelbazaru a na můj volný benzínový motor JC 28 EVO nebylo co "pověsit" .... Tak jsem za dobrou cenu koupil úplně nový model VELOX Revolution II. - 68".
Jakmile jsem jí doma rozbalil, byl jsem nadšen, jak je to vše krásné, lehké, samá balza (bočnice trupu 4mm balza, přepážky v trupu 3mm lehká čínská překližka .. ale nadšení skončilo jakmile jsem jí začal skládat. Stavebnice je od (dle manuálu) MAXAIR (beztak je to CHINA), ale po kompletaci mohu říci, že je to spíše pro poctivé modeláře s pevnými nervy ! …. Ti co mají stejnou stavebnici mi možná dají za pravdu …
Na co jsem sáhl, že složím, to nepasovalo a plno věcí jsem musel dodělávat, vyztužit, prodloužit táhla, vybrousit otvory na podvozku atd. atd. Všechny spoje jsou znovu přelepeny sekundovým lepidlem a ty „hlavní“ epoxidem 1200 bo soudruzi ten den nějak moc šetřili na lepidle :-)) , uložení motoru – domek komplet vyztužen a celý olaminován (v původním stavu nepoužitelný pro benzínový motor – dle manuálu prý ano :-) ), vyztuženo uchycení podvozku ve „dřevěné“ části proti vylomení, nově uděláno uložení serva plynu … tím jsem dosti přidal na přední části trupu a při hledání těžiště jsem musel dát obě baterky co nejvíce dozadu. Palivovou nádrž jsem si raději udělal svou – je o 50gramů lehčí jak origoš teflonová :-)) …
Baterie pro zápalko 5-ti článek Enellop a pro napájení serv + přijímače 2S–Li-po RAY 2200mAh přes UBEC-6A (10A) nastaven na 6V. Všechna serva HD Power 6001MG a na směrovce HD Power 1201MG. Podélné vyvážení je na 145mm od náběžné hrany – dle výše popsaného a na příčné vyvážení jsem ani nemusel sáhnout – to vyšlo samo :-)
Po kontrole "rovinnosti" éra jsem zjistil, že nemám v rovině výškovku s křídlem, ale co je horší, pravé kormidlo výškovky je zkrouceno snad 12mm a levé kontra cca 5mm – nakonec vše vyřešila „kamarádka“ žehlička :- )
23.9.2012 proběhl zálet a mohu říci, že veškeré to snažení stálo za to – splnil moje očekávání ….. model má dostatek výkonu (váha 4,54kg bez haubny a paliva), letí klidně, rovně, krásně plachtí i bez motoru … no zatím proběhl jen zálet (4x lety) a vyzkoušení základní akro, ale bude to na 3D v pohodě. Mou chybou dvakráte zdech motor (ucpané přisávání vzduchu do nádrže) .. ale krásně i z visu se otočil a doklouzal na runway bez ujmy....
Nutno osadit větší kolečka - v celku nízký podvozek pro moji vrtuli 18“x10" (nebo dostane nový vyšší uhlíkový … :-) )
EDIT 1.10.2012 - VELOX už lítá 3D na plné výchylky - cca 15 letů za sebou - s letovým projevem maximální spokojenost, ale má své mouchy : 1) potahová fólie je "nekvalitní" - sloupává se sama od podkladové barvy (jen průhledná fólie); 2) podvozek je příliš nízký a v celku měkký - stačí trošku razantněji přistát a odejde vrtule - již 3x. Nyní vyrábím nový vyšší a dostane větší průměr kol pro trávu. Výškovku (2x servo) musím naprogramovat na MIX. - bo na Y-kabel nevychází jedno táhlo - opírá se v max. poloze o pevnou část výškovky. Po doladění vyosení motoru bude dodělána haubna.
Ve velikosti 2 nebo 2,2 to musí být úchvatný stroj ..... :- ))) ... to přijde časem .... :-))
Více info a foto na:
http://lovcikrtku.rajce.idnes.cz/Tajny_projekt_-_VELOX_Revolution_II./
Komentáře
JJ ... díky ... uvedený motor s tím pěkně cvičí, už jsem se trochu otrkal, VELOX má za sebou přes deset letů a lítám už na plné výchylky a zkouším 3D. Lítá (spíše se plazí) na tři zoubky plynu :-) .... Jinak bych taky volil větší velikost 2m nebo 2,2 ale tohle byla náhodná koupě a měl jsem na to volný motor. Velox lítá úchvatně ... hlavně poměr velikost / váha / výkon je v celku dobrý :- ))
Doplněny infornace - viz. text k modelu ....
Vypadá to dobře, akorát dokončuji většího bráchu tvého Veloxe od Orionu, tak uvidíme jestli budu spokojenější:-)
Byl jsem u záletu a lítá luxusně. Tož ať dlouho slouží a vydrží.
mas to pekne...ty posledni dve fotky nemaji chybu :-)