Parametry
Výrobce: Modela
Rozpětí: 1270 mm
Délka: 1000 mm
Váha: 2179 g
Plocha křídla: 34.2 dm2
Vrtule: APC 9x4/229x102
Motor: MVVS 3,5 GFS-RC
Elektronika: Futaba T6EX + R617FS Fasst 2,4 GHz
Serva: Turnigy TGY-S4505B - 3x, Corona DS-939MG - 2x
Baterie: Li-Pol 3S 2200 mAh + sbec
Hodnocení
Ohodnotit →
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Hodnocení 1 - hrůza — 10 skvělá práce
Stavebnici Trenéra jsem zakoupil v roce 1986 za celých 530,- Kčs. K tomu jsem pořídil doporučený motor MVVS 3,5 GFS-RC za 690,- Kčs a tlumič výfuku. Téměř jsem dokončil křídlo a pak dlouho nic. Vše bez újmy přežilo dvě stěhování.
Letos jsem se konečně rozhodl model dostavět. Tak trochu jsem si to dlužil. Pořádně jsem si při tom zamodelařil. Trup je laminátový. Křídlo a ocasní plochy jsou polystyrénové a potažené dýhou. Oproti originálu jsem doplnil křidélka s torzním náhonem, dal větší nádrž - 227 ml. Kola hlavního podvozku jsem použil také větší - 70 mm. Trup jsem ošetřil lakem RC Color. Ten je na obalu deklarován jako odolný vůči palivu pro motory se žhavící svíčkou. Není tomu tak, protože se vesele v cárech loupe. Měl jsem dát na radu odborníka a použít dvousložkový polyuretan. Ostatní části jsem potáhl fólií Monokote.
V trupu jsou jmenovky pracovnic, které se asi podílely na jeho výrobě. Kdyby dámy Leššová a Verešová věděly, že výsledek jejich práce bude létat a přinášet radost a užitek ještě po šestadvaceti letech. Děkuji.
K prvnímu startu jsem raději zvolil travnatou plochu. Na trávě má ale Trenér co dělat, aby se odpoutal od země. Když už se mu to povede, je docela slušně rychlý. Pronikavý zvuk motoru dojem rychlosti ještě umocňuje. Je dobře, že jsem si těch pár let počkal, protože tenkrát bez zkušeností bych asi brzy dolétal.
Z mého pohledu je létání s Trenérem docela příjemným odbočením od létání s elektropohonem.
Krátké video z prvního startu - http://www.youtube.com/watch?v=671ZPhOH6dM
( za natočení děkuji kolegovi Michalovi )