Katana 2x2
Parametry
Výrobce: Hubený - Janoušek
Rozpětí: 2000 mm
Délka: 2000 mm
Vrtule: 20x10 Bambula
Motor: ZDZ 40
Elektronika: Spektrum DX8
Serva: Futaba S9452 K a S, 2x Hitec HS-645MG na V
Baterie: 2x 4 články NiCd
Hodnocení
Ohodnotit →
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Hodnocení 1 - hrůza — 10 skvělá práce
Popis
Katana pořízena z druhé ruky včetně infantilního medvěda - můj první velký a k tomu benzínový akrobat. Precizně postavená původním majitelem, který bohužel moc nenalétal díky problémům s motorem - a bohužel, v této tradici pokračuji, ale věřím, že ve spolupráci s ZDZ se k výsledku dobereme. Proto ani haubna není namontována a často teď přistávám bez motoru. Ještě, že Katana plachtí skoro jako větroň.
Předtím jsem měl zkušenosti pouze s EPP, větroni a Katanou MD. Pokud motor jede, jedná se o pohodové, z mého pohledu majestání éro - prostě ta hmotnost je při ovládání cítit - takový souvrat nebo loping je zážitek přes celou oblohu. Průlety ve výši očí jsou úžasné, mám pocit, že medvídek se při takovém průletu mění za medvěda kamikadze. :-)
Jinak častý dotaz kolegů, jestli jsou letové vlastnosti lepší než menší akrobaty - těžko říct - cítím, že jsou dosti jiné (ve srovnání s 1,2m), ale netroufám si říct že lepší nebo horší - prostě jsou jiné. Souvraty, lopingy a výkruty se dělají lépe, zásahy do řízení nejsou tolik znát a je na ně mnohem více času. Na takové blbnutí nad zemí v minimální výšce, s klidem a rezervou se mi spíše jeví vhodná menší elektrická Katana.
Až došteluji motor ke spokojenosti, domontuji haubnu a dám tady fotky v celé kráse.
Komentáře
Mončišák byl "hrubě" vypreparován přes nový otvor v zádech kabiny...brrrr. Mám jej připravenýho pro Tebe na památku...až pojedu kolem, hodím Ti jej domů. V.
Katana byla dnes prodaná - doufám, že novému majiteli bude létat k jeho spokojenosti.
Ahoj moc děkuji,model jsem koupil na modelbazaru ale dá se koupit tady:http://www.rc-profimodel.cz/cessna-bird-dog/
Tak motor, po spolupráci se ZDZ opraven (výměna karburátoru), ve vzduchu konečně nechcípá. Ve vzduchu je to opravdu nezáludné letadlo, dá se lítat i ve větru, díky hmotnosti drží jak přibité. Dal jsem si práci a s úhloměrem seřídil výškovku, aby šla přesně stejně, teď se loopingy dají točit s velmi malým poloměrem.
Ve vzduchu tedy pohoda, ale ... letadlo je velké. Je velké při nakládání do auta a převozu, je velké při létání (přes celou oblohu), kdy v "polovině" letiště (od dráhy k poli) musí být prázdno a hlavně - je velké a dlouhé na přistání - dráha je malá a krátká. Skončil jsem dvakrát s vylomeným podvozkem a jednou se zlomenou vrtulí :-(. Takže, bohužel, letadlo jde z domu.
Jindra, Ten motor co som tam mal bol ZDZ 50 NG .Ci sa vyraba este veru neviem . Na bezne polietanie staci i ta 40 ccm . Ono pyta si to tu 50 ccm ale pri volnobehu na pristanie je to dost poznat ze to tahne . Mal som tam vrtulu 22x8. Moc zalezi aj od vyfuku .Myslim ze na miesto ZDZ 50 ccm by bol idealny MVVS 45 -50 ccm. Maju ohromny vykon . Urcite by som sa ale neohliadal po dakej cine . Su lakave tie motory ale neda sa im verit .
Mariane, ZDZ 50 nemohu na stránkách ZDZ najít - vyrábí se to ještě? Nebylo to až 60-ka?
Jak již jsem psal, nějaký nedostatek jsem ani se 40-tkou nepociťoval, ale uznávám, že je to můj první benzínový velký model.
ZDZ40 je teď u výrobce - uvidíme, jaký bude výsledek, takže děkuji za tipy - v případě nového motoru bych kupoval větší kubatru.
Taku katanu som mal od Hubeneho . 40 ccm je na kludne polietanie . Ja som tam mal ZDZ 50 a na 3D lietanie to bolo na hrane .Pomerne maly model ktory pyta ozaj vykon od motora .
Sidi, co tam máš za 55-ku motor? Zatím mi motor slabý nepřipadal - nahoru to táhlo dobře, rychleji létat taky nepotřebuji.
Je pravdou, že je lehčí a dováženo je cca 5 baterkama.
Ten motor je na tuto katanu slabý. Já ji mám a musel jsem dovažovat. Většinou se dava motor 55 ccm.