Album RC modelu
Seznam oblíbených modelů je prázdný – stiskněte pro přidání do oblíbených

Ročník:1972

Bydliště:Žamberk

Ukázat přátelům na Facebooku
Vložit model do oblíbených

Sbach 342

Parametry

Výrobce: vlastní
Kategorie: 3D akrobat
Materiál: EPP, EPS, Depron
Rozpětí: 1170 mm
Délka: 1200 mm
Váha: 710 g
Vrtule: 11x4,7
Motor: Turnigy 2217 20turn 860kv
Elektronika: Spektrum DX8
Serva: Corona 939MG
Baterie: 3s 2200mAh

Hodnocení

6.2
z 10 | 10 hlasů – kdo hodnotil
Ohodnotit →
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Hodnocení 1 - hrůza — 10 skvělá práce

Popis

Původně jsem chtěl koupit Sbach 342 EPO z Hobbykingu, ale bylo mi to rozmluveno.
Tak jsem jako pokus, jak se pracuje s novými materiály (k modelařině se vracím po 25 letech, kdy jsem stavěl z balzy) vybral deskový model. Na rcgroups.com jsem našel plán, který jsem zvětšil tak, aby letadlo uneslo baterii 3S 2200 mAh, kterou používám do vrtulníku Tarot 450. Velikost motoru jsem spíše odhadl, tak podle údajů prodejce by měl být asi 1 kg s vrtulí 14x7. Nejspíš to sotva poletí, protože letová váha s baterií je 710 gramů.
Křídlo a výškovka mají výztuhu z uhlíkové pásnice 5x1 mm naplocho nad sebou, křídlo ještě navíc stejnou pásnici nastojato.
Na slepení jsem použil Styrolep, Uhupor, vteřinové lepidlo řídké a husté, epoxy, Purex.
Drak letadla: Nomaplan 7 mm
Barvy: HET Color, mírně naředěné, nanesené kouskem molitanu ve dvou vrstvách
Panty: tavné lepidlo
Podvozek: uhlíková trubka 5x4 mm
Táhla: uhlíková trubka 3x2 mm
Vidličky a páky kormidel: Hobbyking (něco tak příšerného jsem dlouho neviděl. Otvory jsem převrtal vrtákem 1,4 mm a čepy vidliček nahradil zkráceným hřebíkem o stejném průměru).
Kolečka: hlavní podvozek průměr 50 mm, ostruha průměr 20 mm
Ještě jsem s tím neletěl. Snad se to podaří v nejbližších dnech.

17.4.13 proběhl zálet. Letí to, letí to pomalu až hodně pomalu i pod půl plynu, ale akrobat to nejspíš nebude. Vylétal jsem tři baterky po 5ti minutách jen tak kolem sebe. Musím víc vyosit motor doprava a trochu i dolů. Motor stačí na normální let a šikmo nahoru. Víc jsem dnes nezkoušel, ale nevypadá to na nějaké "za vrtulí až do nebe". Za 5 minut letu jsem dobíjel 500 mA, takže let bude 12-13 minut s rezervou. U vrtulníku dobíjím 1500 mA za 7 minut.

Komentáře

Pěkně postavené, vzhledově hezké, ale jak už se říká někdy je méně více. V tomhle případě to platí především o váze. Na něco takového bych očekával max. 500g a ani to by nebylo na žádnou 3D akrobacii. Bez ohledu jestli je to EPP nebo EPS tak po první ráně budeš mít problémy, protože máš zbytečně moc zpevněné nosné prvky, ale ne křížové spoje. A navíc - samozřejmě se na tom podepíše kinetická energie daná vahou. Už s tím asi nic moc neuděláš, ale v každém případě bych vyměnil baterku za menší a tím pádem lehčí.
16.4.2013 08:21 mirek100
No nevím, 250 gramů na 120 cm rozpětí... Tolik váží prázdný drak bez veškeré elektroniky a serv. Dalo by se určitě ušetřit kolem 100 gramů na baterii s menší kapacitou, ale pro tenhle pokus s letadlem zatím nechci menší kupovat. Přeci jen můj hlavní modelářský zájem je vrtulník Tarot 450.
15.4.2013 23:39 Vaclav
myslím že mu už žádnej motor moc nepomuže...při té to váze..na tu velikost na ven by to mělo být tak 200-250g :) 710 už je hrozně moc :) jinak pěkně postavené :) ale příště s vahou trochu dolu :) ono to poletí ale na 3D to nebude :)
15.4.2013 20:24 fasciman
Inak asi to nebude celkom to pravé orechové "3D" s týmto pohonom (príkon cca 210 W). Chcelo by to kombináciu aspoň 300 W. Model inak hodnotím "5", nech Ti lieta a nech sa darí aj s týmito novými materiálmi. Aj ja som sa k modelárine vrátil po veľa rokoch a nestačil som sa diviť aké sú možnosti v súčasnosti.
15.4.2013 20:19 mirek100
Rozměr vrtule jsem měl špatně napsaný. Je to vrtule 11x4,7, jak píše fasciman.
15.4.2013 20:11 fasciman
Pozor, ten regulátor Ti takto zhorí !!! To nie je kombinácia motor + regulátor na vrtuľu 14 x7 ale max na vrtuľu 11 x 4.7, zle si čítal !!!
Alba pro vaše modely
Navštivte také největší modelářské fórum RCMANIA.cz
© 2024 RCAlbum.cz - všechna práva vyhrazena
Jak přidat můj model | O serveru | Podmínky | Kontakt | Ikonka | Nápověda
Zpět na začátek