Album RC modelu
Seznam oblíbených modelů je prázdný – stiskněte pro přidání do oblíbených

Ročník:1978

Modelář od:2007

Bydliště:Ostrava

Letiště:Ostrava

ICQ:245075328

Ukázat přátelům na Facebooku
Vložit model do oblíbených

Piper J-3 CUB

Parametry

Výrobce: CMP
Kategorie: Polomaketa
Materiál: Balza + potah
Rozpětí: 1830 mm
Délka: 1170 mm
Váha: 2450 g
Plocha křídla: 48 dm2
Vrtule: XOAR 12x6" dřevěná
Motor: NTM 3548-900KV
Elektronika: Turnigy Plush 60A SBEC, FrSky D8R
Serva: 4x HS-422
Baterie: A123 LiFe 5S 2300mAh

Hodnocení

7.63
z 10 | 16 hlasů – kdo hodnotil
Ohodnotit →
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Hodnocení 1 - hrůza — 10 skvělá práce

Popis

Pocitil sem touhu poridit si novy model. Piper se mi libil vzdycky a zlutou barvu mam rad. Stavebnici jsem uz koupil nacatou s nalepenymi ocasnimi plochami a krytem motoru s nalepenymi maketami hlav valcu. Bohuzel kryt motoru se prvnimu majiteli prilis nepovedl, takze jsem makety valcu odtrhal a pokusil se ho aspon trochu zachranit. Kde koupit novy jako ND, tak na to sem zatim neprisel.

Pro dobre vyvazeni potrebuje Piper celkem tezkou baterii, jinak je teziste o 1cm vzadu nez je maximalni doporucene. Pro piper by melo byt ve 25-30% hloubky kridla. Me bohuzel s 200g baterii vychazelo na 91mm. Abych ho dostal na 81cm, musi mit baterie 350g. Serva jsem pouzil vsechna standartni, Hitec HS422. V modelu mam zprovoznenou telemetrii napeti pohonne baterie a SBEC regulatoru.

Zakoupeni LiPol baterie jsem zavrhnul, vzhledem k posledni dost spatne zkusenosti s ruznymi LiPol bateriemi, kdy se nafukuji jako buchty i kdyz kolem nich clovek chodi po spickach. Rozhodl sem se pro LiFe clanky - puvodne jsem premyslel pouze o 4S, ktera by bohate stacila pro maketove letani. Ale protoze jsem po znamosti dostal moznost mit sadu za doslova luxusni cenu, rozhodl jsem se pro 5S - s tim uz by se dal vlekat nejaky mensi vetron (pokud si eventuelne dodelam vlekaci hacek).

Drevena vrtule XOAR se k piperu az tak moc maketove nehodi, ale je moc pekne provedena, lehka a velmi dobre vyvazena - nemusel sem s ni vubec nic delat. Na gumy tlumicu podvozku sem usil navleky z latky, jeste je obarvim na tmavou barvu. Uchyty nohou jsem musel vyrobit z plechu Pz tl. 1mm, protoze cinan ma dojem ze hlinikove pasky tl. 0,6mm by to mely udrzet - omyl.

Kvalita stavebnice = proste cina. Ne vsechno dokonale sedi, ale co uz by clovek chtel za ty prachy. Model je to jinak uz opravdu velky pro domaci podminky, chvilemi sem uvazoval jestli sem to neprehnal.

EDIT. Zalet v pohode i kdyz sem se klepal. Lyze letovou hmotnost zvysily na skoro 2,7kg ale nijak mu to nevadi. Je znat na rizeni vaha a velikost modelu, je treba s tim samozrejme pocitat na pristani. Ale politani je takove pekne maketove. Pro zacatecnika to neni, ale jinak se ho neni treba bat.

Komentáře

terazky> Jeste ne. Cekam na baterku. Ta bude az pristi tyden, takze zalet podle pocasi az ten dalsi vikend. Nejak nikam nespecham, casu dost a pocasi stejne za moc nestoji.
21.11.2012 06:58 TERAZKY
Už bol v lufte?
17.11.2012 21:27 Milan_Nes
Pěkný, povedl se a pěkně udělané detaily ... v rámci možností :) za 5
16.11.2012 22:28 Marian_Frey
Osobne som mal tiez problem s uhlom nabehu u mojho pipera . Malo to v osadeni vyskovky taku volu ze uhol nabehu sa pohyboval od 1,5 az po 4 stupne . Idealne bolo pre mna 1,5 stupna a tak som to tam vlepil. U pipera sa to zvacsa tak pohybuje po premerani co mam vacsieho 1/5 a co som mal aj 1/4 a 1/3,5 .Ak je velky uhol nabehu tak je to dost poznat na stupani modelu pri roznych otackach motora a opacne ze pri vypnutom motore model straca rychlo rychlost a potom dost klesa co moze sposobyt pad modelu .
16.11.2012 17:08 Nakadah
Rozdil vahy leveho a praveho kridla je 8g, coz neni zadna tragedie. Bohuzel VOP je nalepena krive, proti kridlu leti asi o necele 2°, s tim uz ale neudelam nic. SOP je nalepena dobre. Osobne se myslim ze to bude litat pekne a pohodove. Kridlo ma hodne tlusty profil, vztlaku to bude mit jiste dost. Motor je uz vyoseny diky konstrukci prepazky dolu a doprava. O motor se nebojim, podle DC by to melo s 5S LiFe a 12x6" zrat 43A pri 580W prikonu. Motor by mel prezit spickove 800W. Tech 150W ztratoveho tepla bych mel umet uchladit. Vrtule 12" maketove odpovida - skutecny piper ma vrtuli s prumerem 175cm.
16.11.2012 13:25 Boris
Naku, velmi pěkné. Ty činské stavebnice umožňují alespoň trochu tvůrčího úsilí :-). Dovolil jsem si hodnotit "wonderful" a už se těším na létání na Bahně! Boris (upadlá kabinka na gumicuku...)
16.11.2012 11:05 TERAZKY
Ahoj, skontroluj si pred záletom hmotnosť ľaveho a pravého krídla. Rovnako tak uhol zoradenia krídla. Občas to číňan dost netrafí...
Neupečieš ten motor?
15.11.2012 22:47 Zdenekhr
Konkrétně tento Piper jsem měl doma asi měsíc jako předlohu pro můj model Pipera. Za to dík kamarádovi Jirkovi (biovirus ), model jsem celý překreslil,vylepšil vše co šlo a snažil se přiblížit větší maketovosti. bude v modro -bílé ve verzi Clipped wing cub. Přeji dobrý zálet . A na jaře se snad můžem všichni (Piperisti) sejít a společně zablbnout :-))
15.11.2012 21:51 Marian_Frey
Tiez som kupil ale novy model od tohoto vyrobcu skratenu verziu Clipped wing cub. Je to vlastne rovnake zlozenie ako tento J-3 . Veru bolo treba riesit par nedostatkov a hlavne zpevnenie kabiny v mieste kridla . Ja som zvolil pre model serva mini hs 225 MG a aku 3S 4500 mAh . a celkova vaha je tiez 2350 g co je slusne . Vyvazenie mi presne sadlo . Motor mam silver blue 3548 + vrtulu 13x 6 a s tym 3clankom pocit ze model pojde kolmo hore .Je pravda ze batera musi mat aspom 350 g . Moja ma myslim 380 g . Podvozok som vyrobil troska na urovni lebo povodny je vhodny na rozbitie modelu . Osobne cakam tiez na zalet .
15.11.2012 21:36 biovirus
Prekrasny piper, hodnotim za 5.
Ten kryt se mi opravdu nepoved, ale vidim, ze jste si i tak poradil.
Alba pro vaše modely
Navštivte také největší modelářské fórum RCMANIA.cz
© 2024 RCAlbum.cz - všechna práva vyhrazena
Jak přidat můj model | O serveru | Podmínky | Kontakt | Ikonka | Nápověda
Zpět na začátek