Aero - A 42
Parametry
Výrobce: sám doma
Rozpětí: 1100 mm
Délka: 760 mm
Váha: 560 g
Vrtule: 8x4
Motor: speed 480,nynístř.100W
Elektronika: Laser 6 FM
Serva: 9g
Baterie: 2-3.čl.lipo
Hodnocení
Ohodnotit →
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Hodnocení 1 - hrůza — 10 skvělá práce
Popis
Někde jsem četl,že model A-42 nelétá ve "dvacetince na gumu" bez zvětšení plochy výškovky.Protože stavím raději neokoukaná letadla,padlo mi éro do oka,sehnal jsem třípohleďák a pár obrázků a postavil vyjímečně konstrukční klasiku a potáhl jí Vlissem.
Původní osazení motoremSpeed 400 s převodovkou se neosvěsčil.
S motorem Speed 480 už model lítal pohodově,ale v současnosti je vybaven stříďákem o výkonu 100 W a to je to pravé...
Ovládaná je výškovka a směrovka a k realistickému letu to stačí....
Něco z historie(citace z Wikipedie)
Aero A-42 byl rychlý jednomotorový hornoplošník pro tříčlennou posádku pilota, pozorovatele-bombometčíka a radiooperátora-zadního střelce. Dřevěná kostra křídel byla potažena překližkou, kovová kostra ostatních částí potažena plátnem. Pevný podvozek, na zádi ostruha, řadový motor pohánějící třílistou vrtuli. Přední a zadní část trupu byla propojena chodbou přes pumovnici. Letoun byl vyroben ve dvou prototypech.
Stroj vzbudil velký zájem zejména proto, že s ním rotmistr Svozil roku 1930 vytvořil světový rekord - na okruhu dlouhém 1000 km se zátěží 500 kg dosáhl rychlosti 254 km/h. Zejména druhý prototyp měl ovšem množství nedostatků, například příliš dlouhé starty a přistání, takže se sériové výroby nedočkal.
Technické údaje
Posádka: 3 (1 pilot, 1 pozorovatel/bombometčík, 1 radiooperátor/zadní střelec)
Délka: 13,80 m
Rozpětí: 20,80 m
Výška: 3,4 m
Plocha křídel: 54 m²
Plošné zatížení: 88 kg/m²
Prázdná hmotnost: 2940 kg
Vzletová hmotnost : 4740 kg
Pohonná jednotka: 1x řadový motor Isotta Fraschini Asso
Výkon pohonné jednotky: 588 kW (800 k)
Výkony
Maximální rychlost: 270 km/h
Dolet: 1200 km
Dostup: 7000 m
Stoupavost: 100 m/min
Poměr výkon/hmotnost: 80 W/kg
Výzbroj
1x kulomet obsluhovaný pilotem
1x dvojkulomet na hřbetu
1x spodní pohyblivý kulomet
Komentáře
Tak pročítám text a dovolím si poznámku.Model jako dvacetina by měl rozpětí 1040 mm a vážil by asi 200g.tzn že průřez gumového svazku vychází na cca 70-100 mm2. Takže 23-33 pramenů 3,2x1.Jinak krásná práce!! :-)
To je nádhera !!
Mám tak rád novinky..
Krásná práce, opravdu.. U mě nezlze jinak než jasná 5..
Po tomto letadle jsem pokukoval delší dobu, ale k jeho realizaci jsem se ještě nedostal. Dávám za 5. Pěkná práce.
Já s ním dělal jen několikrát, stavím s XPP, tak nemůžu radit. Podle mne je pružnější a potažené např. křídlo vliesem není tak tuhé jako papírem. Je ale odolnější na mechanické poškození. Mě se s ním pěkně potahuje - na nalakované např. křdlo lepícím lakem natírám čistým acetonem (ne ředidlem) vlies pouze po obvodě křídla. Potom žehličkou nebo opatrně horkovzdušnou pistolí se vlies krásně před očima vypíná. Další postup lakování je jako u papíru.
Nádhera, moc se mi líbí.
Jaký je ten Vlies na potah oproti normálnímu papíru ? Chystám se na něj.
Zase člověk chytřejší o nový typ.Pěkná práce.
Po dlouhé době krásná, poctivá práce....
to je velká paráda. I Němcům se to nelíbilo, protože se cítili být tak "rychlými stroji ohroženi".