Convair 48 Charger
Parametry
Výrobce: sám doma
Rozpětí: 1000 mm
Délka: 900 mm
Váha: 750 g
Motor: 2x pohonná jednotka P/U 281/3 (tř. 280)
Elektronika: Laser
Serva: 9g
Hodnocení
Ohodnotit →
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Hodnocení 1 - hrůza — 10 skvělá práce
Popis
Jednou jsem uviděl monografii ve starém modeláři (7/1968) tohoto letadla a hned jsem věděl, že mě už nepustí. Když jsem dělal „upoutance“ tak jsem udělal maketu asi 4,5 kg na dva motory Tono 5,6 (viz černobílé foto). Když jsem se před několika lety vrátil k modelařině, tak jsem nemohl jinak, než po získání nějakých zkušeností s rc modely postavit zase Chargera jako polomaketu. Osadil jsem ho pohonnými jednotkami P/U 281/3 (třídy 280) – že mi tam pasovaly, měli třílistou vrtuli a byly levné. Ve finále mi došlo, že to výkonem nemůže stačit a už jsem jen udělal provizorní podvozek a dal na skříň, že někdy…..
V té euforii jsem ještě udělal pak malého Chargera na gumu a jednoho na elektroniku a elmotorky z nějakého toho hračkového letadélka na vysílačku – dokonce trochu lítalo.
Protože se nerad vracím už k hotovým modelům, tak jsem ještě neměl sílu ho vybavit výkonnějšími motory, dodělat podvozek apod. Taky je ještě na skříni proto, že raději stavím nové modely než lítám.- Pohled na start Chargera na dráze a i vlastní let musí být ale okouzlující!
General Dinamics /Convair - Model 48 Charger - Americké víceúčelové letadlo
Charger byl vyvinut na základě konkursu vypsaného v r.1963 US Navy na konstrukci víceúčelového bojového letadla COIN (proti vzpourám) v džungli, např Vietnam. Podmínky byly např. rozjezd na dráze max 75m na kamenech 20cm, bojové nasazení při rychlosti 90 km/h ve výši stromů a střemhlavý let při 650 km/h apod. Charger vzlétnul jako první za 35 týdnů od vyhlášení konkurzu (přihlášeno 22 výrobců). Bylo vyrobeno jen několik modifikací – konkurs vyhrálo Bronco a bylo pak vyráběno.
Komentáře
Zase novinka a pecka zároveň..
Moc hezká práce a letadlo !!
Jen tak dále, už se těším na další pokoukání..
Komu čest, tomu čest.. U mě za 5 .
pro Karel Mojžíš a PLejčik. Takže potvrzujete u obou letadel křídla bez jakéhokoli vzepětí a normální reakce na řízení pouze ocasními kormily, jo? Tož to je v zásadě dobrá zpráva... asi budu to muset průbnout v reálu, bo červíček pochybnosti nedá pokoj.
veka1
Pro Prošek Jarda - plánek na model neexistuje. Jedině monografie v Modeláři 7/1968 a co se najde v internetu. Já měl ještě publikaci z Ameriky Convair model 48 Charger, kde byla dokumentace na víc verzí.
Pro Veka 1 : S tím Boeingem jsem měl tu možnost lítat a ta směrovka a výškovka na pilotáž opravdu stačí.....
Krásná práce dávám za 5 .Kde jsi na to vzal plánek ?
Když není vítr tak to ujde. S křidélky by to bylo samozřejmě lepší.
Aha rozumím . A co ten Boeing P12, ... ten v té nafocené konfiguraci lítá bezproblémově ?
Nevím, prože neletěl. Ale jestli ho zprovozním - silnější motory, funkční podvozek, tak zhotovím i křidélka.
Zajímavě pojmutý způsob ovládaní, ( nebo něco na fotách nevidím?. Čím je řízeno srovnání modelu po ukončení zatáčky zatáčky. Po dříve zveřejněném Boeingu,je to již druhý model s křídlem bez jakéhokoli vzepětí a křidélka nevidím. Existuje z letu uvedených modelů nějaký pohyblivý obrazový záznam? Zajímá mě chování (příčná strabilita) a reakce modelu na směrovku a výškovku při větších náklonech.
veka1
Sakra to je pěkný !!! Dávám za 5.
Tento typ bude asi majitelova srdcovka,že jich má tolik:-).Pěkná práce.
Hezké éro...ode mě za 5 :-)