Album RC modelu
Seznam oblíbených modelů je prázdný – stiskněte pro přidání do oblíbených

Ročník:1982

Bydliště:Hradec Králové

Ukázat přátelům na Facebooku
Vložit model do oblíbených

Arsenal VB-10

Parametry

Výrobce: vekamodel
Kategorie: Polomaketa
Materiál: Celokompozit
Rozpětí: 1290 mm
Délka: 1070 mm
Váha: 1780 g
Plocha křídla: 26.5 dm2
Vrtule: APC 10x5
Motor: MVVS 4,6
Elektronika: Futaba
Serva: 2x HS225MG, HS77BB, HS81
Baterie: Sanyo Eneloop 4čl. 4,8V/2500mAh

Hodnocení

8.5
z 10 | 8 hlasů – kdo hodnotil
Ohodnotit →
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Hodnocení 1 - hrůza — 10 skvělá práce

Popis

Obvykle si stavím modely sám, dokonce mám pocit, že stavění mě baví víc než lítání, ale na výrobu takového celokompozitu opravdu nemám vybavení a netroufl jsem si na to. Ale toužil jsem po spalováku v kombinaci s celokompozitovým modelem. Trochu jsem přemýšlel i o mustangovi od Vekamodel, ovšem po zralé úvaze, že Arsenal je větší a má menší plošné zatížení si myslím, že jsem se rozhodl dobře.

Model má ovládané křidélka, motor, výškovku a směrovku. Na křidélka jsem použil jen jedno servo a nelituji ušetřil jsem nějakou hmotnost a myslím, že dvě serva by mi moc výhod navíc nepřinesla.

Už od začátku jsem s panem Kapuscinským řešil, jestli motor 3,5cm3 není málo, Říkal jsem si, že MVVS 3,5 musí být na 1,8kg model málo, ale když se rozeřve umí pěkně tahat. Včera proběhl zálet a při stratu to chce slušně hodit, ale ve vzduchu to rozhodně líné není, během chvíle se vyšplhá do výšky, nedokázala by asi kolmo nahoru až do nevidím, ale podle mě tohle je takový reálný let stíhačky . Pokud bych někdy měl potřebu dát větší motor, tak max 4,6cm3.
Jinak když už se model dostane do vzduchu, lítá pěkně, je nezáludný a dokáže i velmi pěkně plachtit.


1.8.2013
Po pár měsících létání s ARSENALem přetrvává absolutní spokojenost. Motor jsem vyměnil za MVVS 4,6 cm3 což nepřidalo asi nijak zvlášť na rychlosti, ale starty jsou klidnější, stačí model odhodit za odtokovou hranu od pasu mírně šikmo nahoru a letí. Když budu mít roupy vyzkouším ještě vrtuli APC 9x6.

Jedinou ránu, kterou model zatím dostal (za cca 30 startů a něco přes tři hodiny létání) bylo při přiblížení na přistání, kdy jsem ještě na rychlosti zavadil křídlem o vyšší stéblo trávy a model hodil "hvězdu" to nebyl hezký pohled. Vyvázl s malinko nakřáplým trupem za křídlem a odchlípnutou výškovkou v místě spoje s trupem. Naštěstí z vnější strany trupu není téměř nic vidět, takže to vyřešilo přelaminování vrstvou tkaniny uvnitř trupu a znovu přilepení ocasních ploch.

Když se mi podaří někoho přemluvit, aby ho natočil v letu dodám video.

Komentáře

Spojky už jsem předělal a výfukovou trubko líp slícoval.

celeron:
fotku klidně pošli na majla@email.cz rád se podívám, ale víc než ASP mě lákal MVVS 4,6. Každopádně v dohledné době výměna neproběhne.
27.5.2013 15:33 celeron
Jestli z toho chceš udělat super raketu, tak tam osaď ASP S32A (5,3ccm). Já jsem ji osadil místo MVVS 3,5 do jednoho starýho letadla. Ten motor je půdorysem absolutně patkama stejnej. Dokonce na něm mám namontovanej brněnskej muffler. Pouze se musí z kusu 6 mm hliníku vypilovat obdélníkový přechod výfuku z ASP na obdélník MVVS a na to přišroubuješ původní přechod MVVS obdélník na kulatej. Za letu kolmo nahoru nekonečno a rychlost na plnej odhadem přes 150. Pokud dáš email, pošlu fotku.
Jirka
27.5.2013 14:59 veka1
použití elektrikářských " lustr svorek" na modelech poháněných spalováky je dlouhodobě ověřené ( sleduji cca 12 let v combatu a jiných poletuchách co občas vyrobím pro zákazníky).
Na fotkách je však zobrazené nevhodné ( nebezpečné) provedení spoje, navíc použitá svorka ma malý vnitřní průměr . S majitelem jsem to již probral.
Pro ostatní dávam odkaz na df, kde je vidět správné a funkční provedení zmiňovaného uzlu : http://www.rcmania.cz/viewtopic.php?f=18&t=52207 .
Pro funkčnost je důležitý přesah jednotlivých prkvů přes robustní mosaznou spojku. Drát od serva má zapilovanou plošku s plynulým výběhem). Fixační šrouby dosedaji plošně na drát, ne přímo na plastové tělo bowdenů.
Šrouby ze svorkovnice je vhodné zkrátit na přiměřenou délku ,nebo použít jiné ( inbusové) a vždy zajistit Loctitem pro rozebíratelné spoje.
Neznám případ, že by v provozu spoj povolil, spíš je problém vytahat bowdeny a drát ze spojky v případě demontáže , nebo potřeby změny v seřízení. To je raději odštípu a dám delší drát od serva , nebo vyměním i duši bowdenu za novou (z důvodu zachování volné délky za vněším pláštěm) .

veka1
26.5.2013 20:45 Juris
Já jsem nemyslel tlakování,ale tu hadicu z motoru do tlumiče,vypadá,jako by byla vmáčklá dovnitř,čímž by přiškrcovala výfuk.A jak píše kolega,ty čokolády fakt nebudí důvěru.
26.5.2013 19:31 Radek
A rychle vyndej ty spojky z elekrikářský čokolády.To je tak na pěknou ránu.Do elektry ano ale ne na spalovák ten to brzo vytřese a máš po ledadle.
26.5.2013 10:36 pavel_douba
Petr Kapustinský a jeho perfektně udělaná letadla mám vyzkoušeno na mustang a boing přeji příjemný let.
26.5.2013 10:27 majla
Myslím, že hadička od tlakování výfuku jde nejkratší cestou bez jakohokoliv zlomu, více napřímo už to nešlo. Možná to klame, že je pod ní podvlíknutá hadička pro tankování do nádrže. Ano originál výfuk je s takovým rozšířeným hrdlem, které se nasazuje přes dva "O" kroužky na tu přírubu našroubovanou na motoru. Jenže po čase to blbě těsní (presně to podfukuje na motor a okolo...) a taky výfuk kvůli vybracím obvykle praskne v místě spoje kleno a rozšíření hlavní trouby. Takže hrdlo je uříznuto a spoj proveden pružně, silikonovou hadicí. Tady je hadice 10x2, ale asi tam dám větší, utahovací spojky to i tak udrží.
26.5.2013 10:03 Juris
Zajímavý éro.Možná by ti motor šel líp,kdyby jsi neměl hadicu na výfuku vmáčklou dovnitř.Když se tak na to dívám,mám za to,že MVVS dělala tyto černý tlumiče ve variantě takové,že se nasazovaly rovnou na tu přechodku a zajišťovaly nějakou drátěnou pojistkou ne?
Ať ti to líce.
Alba pro vaše modely
Navštivte také největší modelářské fórum RCMANIA.cz
© 2024 RCAlbum.cz - všechna práva vyhrazena
Jak přidat můj model | O serveru | Podmínky | Kontakt | Ikonka | Nápověda
Zpět na začátek