Parametry
Výrobce: FMS (Pelikán)
Rozpětí: 1440 mm
Délka: 1240 mm
Váha: 2400 g
Plocha křídla: 34.4 dm2
Vrtule: "maketová" čtyřlistá cca 14&am
Motor: Turnigy TR 35-48-C 800 (cca 600W)
Elektronika: Přijímač Spektrum AR6200 se satelitem , regulátor Hobby King 60A
Serva: 6 x HK-CS928BB ( 2.0kg/ 9g/ 0.13sec ), 1 x HK929MG ( 2.2kg/ 12.5
Baterie: Turnigy N2600.4S.25 4S - 26000 mAh, 25C
Hodnocení
Ohodnotit →
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Hodnocení 1 - hrůza — 10 skvělá práce
V provozu od: 15.6.2012 (zálet)
Náš prozatím největší, nejtěžší, nejrychlejší a nejhezčí model.
Stavba
Letadlo je ze stavebnice ARF vyrobené z EPP do forem, koupené v (původním) českém obchodě rcshop.eu.. Byl téměř hotový - nabarvený, bez osazení servy, pohonem a elektronikou. Elektrický zatahovací podvozek byl již namontovaný. Model je osazen prakticky kompletně (mimo přijímače) díly z HobbyKingu. Protože je ovládán 6kanálovou soupravou Spektrum DX6i, museli jsme udělat některé kompromisy.
Model má ovládané následující funkce:
1. Křidélka
2. Výškovka
3. Plyn
4. Směrovka, ostruhové kolečko
5. Zatahovací podvozek
6. Klapky
Celkem je osazeno 7 serv a ještě zatahovací podvozek, který má dvě serva vestavěna, takže vlastně 9 serv. Všechna jsou napájena z BEC regulátoru, který je dimenzován na 4A. Zatím se zdá, že BEC to zvládá. Podvozek naštěstí odebírá jen při pohybu.
Pro jistotu jsme doplnili do konektoru Batt regulátoru vyrovnávací kondenzátor 3,3mF/16V (Spektrum bývá citlivé na brown-outy).
Protože jsme osadili serva vztlakových klapek, museli jsme použít Y-kabel a reverzaci 1 serva speciálním modulem z HobbyKingu (DX6i umí jen 6 kamálů a na 2serverové klapky by bylo třeba 7 kanálů). Další dvojice Y-kabel+reverz je použita na ostruhové kolečko.
Osazení serva ostruhového kolečka byl největší problém, neboť není nijak zdokumentováno v návodu a tak, jak je dodáván díl s kolečkem, tak se nedá použít. Museli jsme pootočit páku, která otáčí kolečkem o 90% (a vybrouit novou plošku pro dosednutí červíku) a vyrobit krátké táhlo táhlo s očkem na konci, které jsme na páku navlékli.
Další drobný problém byla malá délka osičky použitého motoru - nevyčnívala dostatečně z unašeče vrtule a proto jsme museli ubrousit vystouplou část plastového unašeče vrtule.
Těžiště naštěstí vyšlo v předepsaném místě, takže jme nemuseli model nijak dovažovat.
Létání
Model létá velmi pěkně a má realistický letový projev. Příznivý dojem je umocněn přiměřeným zvukem čtyřlisté vrtule.
Je to, samozřejmě, model stíhačky, takže se musí trochu držet na rychlosti a např. přistávat mírně pod plynem. Je schopen trochu klouzat, ale klesá velmi rychle a nesmí se vytratit rychlost.
Klapky mají očekávaný účinek a Jirka je při přistání většinou využívá. Mají, kvůli omezení DX6i, jen dvě polohy - vysunuté a zasunuté.
Letové video:
http://www.youtube.com/watch?v=3D99Sxo7dVM&feature=share&list=PL00B7CABEC2A70749
Úplně první start (trochu se štěstím :
http://www.youtube.com/watch?v=Fh_-vnAw9Gk&feature=share&list=PL00B7CABEC2A70749