Spirit V
Parametry
Výrobce: Dymond
Rozpětí: 2000 mm
Délka: 1100 mm
Váha: 1545 g
Plocha křídla: 36 dm2
Vrtule: Aeronaut 10x7"
Motor: MVVS 3.5/1400 Sport
Elektronika: regl. Jeti SPIN 66 OPTo, Rx. Jeti Duplex R8 A40
Serva: 2x Dymond D60 (ocasní plochy), 4x Dymond DS1550 MG
Baterie: Pohon: LiPol 3S, 2300 mAh; Rx.: 4x Sanyo
Hodnocení
Ohodnotit →
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Hodnocení 1 - hrůza — 10 skvělá práce
Popis
Když jsem prodával můj předchozí elektrovětroň Sweet věděl jsem, že další model chci s plnou mechanizací křídla. Pořízení nového modelu se z různých důvodů stále odkládalo, až se mi do rukou dostal tenhle model. Byla to tak trochu impulzivní koupě - stavebnice byla nabízena se zajímavou slevou, protože byly poškozené koncové oblouky obou křídel. Špičky byly zmáčknuté. Vypadalo to, že obě poloviny křídla někomu upadly na zem, když si stavebnici prohlížel. Předpokládal jsem ale, že oprava nebude náročná. Podle očekávání stačilo sloupnout potahovou fólii a navlhčit balzový konec křídla. Nenalakované dřevo se krásně samo vrátilo do původního tvaru. Oprava vcelku triviální. Já jsem ještě špičky křídel pro jistotu přelaminoval. Když už jsem měl rozmíchanou pryskyřici tak jsem vylaminoval i místa pro uloženi serv v křídle a příď trupu zesílil uhlíkovým rovingem. Poslední vylepšení draku modelu bylo zalití spoje motorvé přepážky epoxidem s mikrobalony.
Vybavení do modelu jsem začal instalovat po dokončení Focke Wulfu od Alfamodelu. Byl to poněkud tvrdý návrat do modelářské reality. Zatímco na Alfě všechno sedělo a návod přesně popsal všechna úskalí stavby, tak Spirit byl pravý opak. Nevím jaký návod dává teď do stavebnice Pelikán. Já jsem model stavěl podle originálního německého návodu. Ten mi přijde jednak poněkud strohý, jednak mi neseděla navrhovaná řešení některých detailů. Například uložení serv v křídle. Podle návodu se mají serva upevnit oboustranně lepící páskou na vnitřní stranu tuhého potahu, který ale není nijak upraven. Šachty serv jsem tedy vylaminoval a vlepil do nich překližkové rámečky. Do rámečků byla serva zalepena epoxidem. Stejně tak jsem neměl důvěru k „bižuterii“ ze stavebnice. Většinu jsem nahradil díly z produkce firem MP-Jet a TopmodelCZ. Instalace pohonu a RC vybavení do trupu byla kapitola sama o sobě. Ve štíhlém trupu je málo místa a poskládat všechno dovnitř byl hlavolam na několik večerů. Kvůli problému s rozmístěním RC vybavení a z něho vyplývajících případných problémů s rušením se zálet zpozdil o víc jak půl roku. Odvážil jsem se k němu až když jsem přestavěl vysílač na 2,4 GHz.
Letové vlastnosti mě příjemně překvapily. Podle očekávání byl model rychlý a s dobrou klouzavostí. Na druhou stranu byl ale nezáludný – na model tohoto typu. Při nastavení klapek na větší vztlak se s ním pěkně létalo i v termice. Na jedno nabití pohonného akumulátoru se mi dařily až hodinové lety. Nakonec jsem s modelem nalétal jen asi šest hodin v červenci až září loňského roku. Během zimy mě kamarád přemluvil abych si pořídil F3J-čko. Spirita jsem tedy na jaře 2013 prodal. Nakonec nemám ani žádnou letovou fotografii. Doufám že novému majiteli slouží k plné spokojenosti.
Komentáře