Space Walker II
Parametry
Výrobce: Seagull Models
Rozpětí: 1580 mm
Délka: 1160 mm
Váha: 2740 g
Plocha křídla: 41 dm2
Vrtule: APC 12x8”
Motor: Dymond HQ3651, 700 ot.min/V
Elektronika: Regl. Dymond Smart 60 OPTO, Jeti MAX BEC, Rx. Jeti Duplex R8
Serva: 1x Dymond DS 250 digi (směrovka), 2x Dymond D200 BX
Baterie: LiPol Turnigy 5S, 3600 mAh
Hodnocení
Ohodnotit →
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Hodnocení 1 - hrůza — 10 skvělá práce
Popis
To co je Piper Cub mezi hornoplošníky, to je Space Walker mezi dolnoplošníky (můj názor). Tohle letadlo se mi líbí už dlouho a tak když jsem hledal model pro pohodové polítání, byl Space Walker jedním z hlavních favoritů. Z několika variant, které jsou dostupné na trhu, jsem zvolil model Vietnamského výrobce Seagull Models – přišel mi nejlépe udělaný a nejvíce podobný skutečnému Space Walkerovi.
Stavebnice je ve verzi elektro, důkladně odlehčená a prakticky celá z balzy. Z překližky je pouze motorová přepážka, lože motoru, lože podvozku a deska nesoucí pohonný akumulátor. Všechny díly jsou řezané laserem a kvalitně sestavené. Nemusel jsem nic předělávat. Při stavbě, respektive sestavení jsem opět nahradil většinu „bižuterie“ dodané se stavebnicí. Dále jsem použil jinou řiditelnou ostruhu a jiná kola. Létám na travnaté dráze, takže nová kola jsem vybral ta největší, která se ještě vejdou do bačkor. Na hlavním podvozku jsem doplnil „kalhoty“ z překližky, balzy a fólie, které mu dávají více maketový vzhled. Poslední úprava pro zvýšení maketovosti byla výměna palubních desek. Z internetu jsem stáhl fotografie palubních desek skutečného letadla, vytiskl na obyčejný kancelářský papír a nalepil je do kokpitů. Práce na půl hodiny ale vzhledu modelu to hodně prospělo. Výhledově chci ještě předělat „nášlapné chodníčky“ na křídlech. Jejich umístění vietnamským dětem trochu „uteklo“.
Zálet modelu proběhl v polovině května tohoto roku. Kromě běžného trimování a úpravy vyosení motoru nebylo potřeba nic měnit. Model zcela splňuje moje představy modelu pro rekreační polítání. Celkem příjemně se řídí a výborně vypadá. Je to takový „autobus“. Z akrobatických obratů zvládne přemet, souvrat a výkrut. Akrobatit se musí opatrně – spojka křídel je duralová trubka průměru 10/8 mm. Většinou se tedy kochám okruhy a osmičkami v nízkém letu a průlety nad dráhou. Jedinou nevýhodou modelu je trochu komplikovaná obsluha. Akumulátor je přístupný zespodu, v místě kde byl u verze se spalovacím motorem asi tlumič. Při jeho výměně je potřeba obrátit model na záda a je tedy nutné mít s sebou na letišti stojan nebo pomocníka.
Komentáře