Parametry
Rozpětí: 1480 mm
Délka: 1145 mm
Plocha křídla: 33.17 dm2
Vrtule: APC E 12x6
Motor: MVVS 6,5/910
Elektronika: SPIN 66 opto, R8 EPC, MSPEED, MUI, MAX BEC, expander
Serva: 6x HS-225BB, 1x HS-485HB
Baterie: 4S Lipol, 2S Lion palubní elektronika
Hodnocení
Ohodnotit →
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Hodnocení 1 - hrůza — 10 skvělá práce
Ahoj,
po havárii s první Sakotou jsem se rozhodl postavit novou. Chybí pár detailů jako potáhnout a osadit ovládací plochy, umístit elektroniku a akumulátor, imatrikulace..
-Stavba trvala zhruba 4 měsíce. To původní s pauzami 3-4 roky!
-Model je stavěn z klasických materiálu: balsa, smrk, topolová a březová překližka, dural, hliník. Lepeno disperze, 24h epoxid, extra řidké vteřinové lepidlo, purex
-Všechny duralové díly (celkem jich je 17), až na kování vzpěr v křídlech, se mi tentokrát povedlo naohýbat bez předchozího tepelného zpracování
-Letadlo oproti originálu dostalo klapky (+2 serva v křídlech)
-Pro nešikovnost ovládání výškovky přidáno do ocasu druhé servo
-Směrovka bude ovládána lanky
-Serva a kryty serv jsem se tentokrát utopil tak, aby nepřečnívaly a kopírovaly povrch
-Ovládací plochy tentokrát s úkosem
-Žebra křídla broušeny v šabloně zvlášť pro každou polovinu. Podle plánu by mělo být vyrobeno každé samostatně, ale za takové křídlo bych se styděl.
-Přidána boční okna kabiny
-Upraven motorový kryt pro snazší přístup k motoru
-Potah Solarfilmem, tmavá modrá stará 5 let má podstatně jiný odstín než letos zakoupená, já použil 1 a 1m, bohužel
-Od začátku levé křídlo přizpůsobováno pro osazení Pitotovou trubicí, ta přijde na řadu až po záletu
-Motor použit z původního modelu. Po havárii
http://lukas223.rajce.idnes.cz/S-10_sakota/#DSCI0643.jpg vyměněny ložiska, hřídel, zadní kryt, unašeč. Teď je jako nový.
-Stavbu jsem se snažil dokumentovat, u trupu se to moc nepovedlo:
http://lukas223.rajce.idnes.cz/S-10_Sakota_2.0/
S přáním pěkného Nového roku
Lukáš