... i kdyz budes vlekat jen kus hadru (transparent), neni vhodne, aby byl privazany na ocas modelu.
Jeho aerodynamicky odpor, znasobeny pomerne velkym ramenem (plosna delka trupu+vlecne lanko), negativne ovlivni ovladatelnost modelu. Proste snadno dostanes model do situace, kdy momenty od ridicich ploch nedokazou prekonat momet, vytvoreny odporem vleceneho predmetu (kluzak, transparent) a model se dostane do neovladatelneho rezimu. Asi tak , jako kocour, ktereho nekdo za ocas zvedne z povrchu zemskeho....
Pokud je hacek u vlecne masiny v tezisti , nebo lehce za tezistem (na hrbetu , nebo boku trupu), ovladatelnost modelu je narusena jen minimalne.
Vlecna obvykle stoupa pod uhlem, na ktery pohhonna jednotka jeste ma.Vleceny kluzak ji udrzuje v natazenem stavu automaticky( kratke rameno mezi tezistem a zavesem hacku) a leti prakticky nad vlecnou (tahne ji nahoru). Vyvozovany momet je relativne maly a nebrani volnemu pohybu vlecne kolem vsech tri os.
Vzhledm k nemoznosti seroizni kontroly vzajemne polohy modelu v prubehu vleku, nelze dost dobre aplikovat styl aerovleku pouzivany u normalnich letadel.
PS.aby se vlecne lano nedostalo do mezer mezi kormidly, byva na nem navlecena lehka buzirka. Jeji prumer je vetsi nez jsou zminovane skviry a je cca 0,5-1 m delsi, nez vzdalenost mezi hackem a kormidly. .
veka1