Seznam oblíbených modelů je prázdný – stiskněte pro přidání do oblíbených

Modelář od:2013

Bydliště:Prague

Letiště:vetšinou Jizerky :)

Ukázat přátelům na Facebooku
Vložit model do oblíbených

Skyclimber "na steroidech"

Parametry

Výrobce: Nine Eagles
Kategorie: Větroň
Materiál: EPP, EPS, Depron
Rozpětí: 2008 mm
Délka: 1210 mm
Váha: 1400 g
Plocha křídla: 38.5 dm2
Vrtule: Aeronaut 11x6"
Motor: Axi 2814/16
Elektronika: Jeti SPIN33, Futaba 7008SB
Serva: bůh ví a co dům dal
Baterie: GENS Ace 3s 2600 mAh

Hodnocení

6.56
z 10 | 9 hlasů – kdo hodnotil
Ohodnotit →
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Hodnocení 1 - hrůza — 10 skvělá práce

Popis

Záznam o Skyclimberovi sem dávám jen jako ohlédnutí – letadlo je v tuto chvíli sice letuschopné, ale zakonzervované a čeká na svou další příležitost v záloze, neb v tuto chvíli mám jiné preferované modely. Záznam si ale zaslouží, i když nejde o nic modelářsky převratného spíše proto, že to bylo moje první letadlo, které mě učilo nejen jak se páčkuje, ale hlavně co se stane, když … po stránce vlivu změn na letadle na letové vlastnosti a chování. Prostě po nějakou dobu to byla taková moje malá laboratoř pilota začátečníka samouka. A na tyhle začátky byl k nezaplacení. Věřím, že pokud bude zájem, poslouží synkovi nebo tak něco.

Pořízen jako první startovací model úplného novice, a to v setu ARF … se setovou vysílačkou J5pro, která mimochodem na setovku vůbec není špatná (digitální trimy, digitální volby reverzů, možnost přepínání výchylek, nějaký ten kanál v záloze, …).

Po vybalení z krabice se ukázalo, že pravé úhly se v Číně nevedou a přimět EPP konstrukci a uložení VOP, aby se alespoň malinko přiblížilo kolmosti na SOP, byl oříšek.

Zalétl mi jej kamarád a předal – ale hned první můj let větší havárie – čínský dělník nedotáhl respektive strhnul červík, co fixoval kužel na ose motoru a při druhém zamotorování prostě odešel kužel i s vrtulí bez rozloučení. Letadlo bez možnosti přimotorování v rukou úplného začátečníka, které není vyvážené kvůli ulítlé vrtuli a není navíc nijak moc vysoko, to je smrtelná kombinace. No a byla první a zdaleka ne poslední příležitost k lepení a vyztužování pomuchlaného čumáku. A tak to šlo dál. Naštěstí další nehody byly stále řidší a ne už tak drastické. Skyclimber hrdinně plnil svou úlohu otloukánka a pral se s nepřízní osudu a mých šmatlavých rukou a létal jako hodné a nezáludné letadlo bez reptání.

Cvičil jsem na něm základní servisní dovednosti včetně výměny serv, náhonů, postupně jsem vyměnil regulátor, který zlobil, motor, který házel (nevím nakolik to bylo výrobou a nakolik nevlídným zacházením), EPP lisované panty nahrazeny normálními panty, naprasklá uhlíková spojka křídla nahrazena pevnější s větším průměrem. Vysílačka nahrazena sofistikovanější, co mi umožnila mixy. Doplněny dle potřeby různé výztuhy uhlíkem apod. Letadlo tak sice přestávalo k mé nezměrné radosti mávat křídly při manévrech a reagovalo přesněji, ale díky lepidlu, výztuhám a úpravám se z něj stal krapet bumbrdlíček a původní dýchavičný cca 150W motůrek a pohon s ním měl víc a víc práce.

Pak došlo na kompletní generálku. Byl jsem sice patřičně hrdý na to, že letadlo udržuji letuschopné a přibližně správného tvaru bez výměny dílů, ale už vypadalo jako po nájezdu švédů díky stopám po lepení, otlučeninám, ale i v neposlední řadě popáleninám po blízkém setkání s drátem vysokého napětí a děr od větví. Takže jsem jej vytmelil šlehaným kytem, vybrousil, přidal ještě pár výztuh do vlnivých EPP ploch a celé to potáhl wrapovou fólií. Letadlo z původní kilové poletuchy předchozími opravami a tímhle potažením ztěžklo na nehorázných 1250g. Přidal se proto mnohem větší motor – AXI 2814/16, větší vrtule Aeronaut 11x6“a silnější regulátor Jeti Spin 33. A kvůli dovážení zatíženého ocasu i větší AKU (3s- 2600). Jak říkám taková laboratoř :) …co se stane když. Výkon pohonu se mi tak zvedl z původních dýchavičných 150W na 380W, což bylo znát. Na druhou stranu to dále zvedlo letovku na 1400g Letadlo se však díky poměru výkonu a hmotnosti dostalo na hranici toho, že se dokázalo udržet ve stoupání, které nebylo daleko od kolmosti.

Díky potažení fólií je letoun k nepoznání a troufám si tvrdit, že mnohem elegantnější ale zároveň získal Skyclimber strašně moc na rychlosti a pronikavosti a najednou neměl problém s větrem. Co se logicky zhoršilo, byla schopnost létat na nejnižších rychlostech, a také se daleko snáze trhají proudnice při problematických manévrech. Je to holt něco za něco a z hlediska zkušeností neocenitelné.

Z EPP cvičné poletuchy se tak stal takový docela svižný sofliner, který celkem klame tělem a létání s ním je jiné než na začátku, ale neméně zábavné.

Teď je z velké části na odpočinku, ale věřím, že ještě neřekl své poslední slovo zejména při výcviku dalších :)

Komentáře

je to tzv. wrapová fólie. používá se na "obalování" aut. je samolepící a pomocí horpovzdušné pistole jde hezky vytahovat a zase srážet, čímž jdou tvarovat a vypasovávat v nějaké rozumné míře ty konvexní i konkávní tvary. jak se s tím pracuje je všude na Youtube spousta videí - stačí zadat WRAP folie ... apod. koupit ... já si vybral nějaké matné verze na netu tady http://www.trieste.cz/ a nechal si poslat na dobírku
24.2.2014 18:06 Ancistrus01
Tak jsem se pustil do přestavby mojí Bety 1400. Chtěl jsem se zeptat, co si to použil za folii? a kde se dá sehnat? Dík
24.2.2014 12:03 mawerick
Veľmi dobré... naozaj jedinečná motivácia urobiť niečo so starým SC. Moje "laboratórium" bola ALPHA 1500 - inak tiež vďačný otĺkanček - a veľa ma naučila. Nerád by som ale Clinbera nejak veľmi zaťažoval váhou navyše, lebo by som ho chcel použiť na nosenie kamery. Ako na to...?
18.2.2014 19:31 Ancistrus01
Obvykle houby nehodnotím, ale toto sem musel! Perfektní popis! Strašně se mi líbí ta barevná kombinace a ta povrchovka, to je úžasné! Takový nádherná povrch na EPP houbě! Dal jsi mi super inspirace na předělání mé staré ošlé Bety 1400 a znovureinkarnování! Děkuji!
Alba pro vaše modely
Navštivte také největší modelářské fórum RCMANIA.cz
© 2024 RCAlbum.cz - všechna práva vyhrazena
Jak přidat můj model | O serveru | Podmínky | Kontakt | Ikonka | Nápověda
Zpět na začátek