Album RC modelu
Seznam oblíbených modelů je prázdný – stiskněte pro přidání do oblíbených

Ročník:1978

Modelář od:2007

Bydliště:Ostrava

Letiště:Ostrava

ICQ:245075328

Ukázat přátelům na Facebooku
Vložit model do oblíbených

Tamiya FireDragon

Parametry

Výrobce: Tamiya
Kategorie: Buggy
Váha: 1487 g
Náhon: 4 WD
Měřítko: 1 : 10
Motor: TowardPro BL-540ST 11,5T 3350kV
Elektronika: RX HK-T6A + ESC HK 60A CAR
Serva: Acoms AS-11
Baterie: Turnigy 2S 4000mAh 20C Hardcase

Hodnocení

8
z 10 | 1 hlas – kdo hodnotil
Ohodnotit →
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Hodnocení 1 - hrůza — 10 skvělá práce

Popis

7.12.2010 - model prodan, novy majitel ho pry ma na nahradni dily.

Ani nevim jestli se je cim chlubit nebo ne. Jsem v podstate jenom letecky modelar, ale za par penez sem koupil tohle auticko. Prodavajici mi tvrdil, ze to je podvozek Tamiya TA-02, coz sem mu jako naprosty rc-auto-laik veril. Ale ve skutecnosti je to veteran z roku 1987 - Tamiya FireDragon. Design auta pry vychazi z toho, jak vypadala auta tridy Mini4WDv serialu Dash! Yonkuro, ktery vychazel v komixu CoroCoro v prubehu 80´ let. Ve spolupraci s Tamiyou pak v komixu vychazely i clanky o upravach a vylepsenich aut tridy Mini4WD. Ale to uz je vsechno minulost, to jen ja ma neustale stesti na vselijake veterany - letedla i jine stroje.

Auto sem cele rozebral, vsechno umyl a vymyl a znova namazal. Kovove planetove diferencialy jsou v poradku bez poskozeni a prevody rovnez. Pouze pastorek (15z) uz je tezky zralok. Kardany na svoje stari, maji v celku pohodovy stav. Bohuzel nikde nejsou loziska, pouze kluzna pouzdra 11x5x4mm - ovsem bez problemu se daji lozisky nahradit. Napravy jsou sice bez vuli, ale osy kol maji vule vpravde skoro zemedelske. Puvodni motor uz mel dost za sebou, nejak se pridiralo zadni lozisko a vymlelo si poradnou vuli v zadnim plastovem cele. Nastesti jsem nasel v supliku nejaky tisic let stary motor tridy 500, jenom jsem mu pridal predstih z nuly na asi 15-17°. Na asfaltu se to rozjelo na zmerenych 33,9km/h (gps).

V tlumicich jsem vymenil olej, ale pravda jako neutickar prd vim co tam patri. Takze jsem pouzil motocyklovy tlumicak 10W. Jenom se mi porad zda, ze to nejak extra netlumi. Regulator byl u toho nejaky praveky Multiplex Multicontrol SSB-120B, na internetu jsem nasel JEDINY odkaz, a to na nejake nemecke forum kde se jeden clovicek pta na manual. Samozrejme odpoved zadnou nedostal. Cili nastavovani probehlo stylem "pokus/omyl". Spinaci frekvence je brutalne hruba, snad 2kHz a mozna jeste min - motor vrci jak nasrany cmelak.

Chci jeste sehnat originalni motor Johnson 540-J s 13.500-14.500rpm pri 7,2V - tenhle co mam je zbytecne moc tocivy. Na asfaltu je to v poradku, ale jizda na zahrade ho pekne rozpalila. Tuz asi tak, nemam s tim zadne velke ambice - je to je pro zabavu kdyz se litat neda a na pousteni lode je moc studena voda (rozumej na plavani, kdyz se neco podela). A ND se jeste porad daji sehnat, dokonce i cele nove auto.

EDIT. 12.11.2010 - tak misto stejnosmerneho pohonu jsem presel na stridavy. Vsechno z Hobbycity - stridak TP540 11,5T (TowardPro BL-540ST) 3350kV, autickovy regulator HobbyKing 60A CAR a LiPol zustala stejna. Oproti stejnosmeru nebe a dudy - zatim sem se dostal jenom na 39,2km/h, ale stary 15z pastorek uz je fsmrti, takze objednam novy ocelovy 16z.

EDIT. 13.11.2010 - auticko uhanelo po asfaltu 56,9km/h - paradni vysledek. Ale pastorek to spise bude chtit mensi, motor ma problem s rozjezdy - dan za bezsenzorovy regulator.

Komentáře

za 4 ... 5 že to neni Traxxas v tunningu :)
ne pěkně popsaný a třeba tě to chytne jako mne ...
Alba pro vaše modely
Navštivte také největší modelářské fórum RCMANIA.cz
© 2024 RCAlbum.cz - všechna práva vyhrazena
Jak přidat můj model | O serveru | Podmínky | Kontakt | Ikonka | Nápověda
Zpět na začátek