Album RC modelu
Seznam oblíbených modelů je prázdný – stiskněte pro přidání do oblíbených

Ročník:1973

Modelář od:1984

Bydliště:Hradec Králové

Ukázat přátelům na Facebooku
Vložit model do oblíbených

ŠAD Zlín Z-50 L

Parametry

Výrobce: ŠAD
Kategorie: Polomaketa
Materiál: EPP, EPS, Depron
Rozpětí: 1000 mm
Délka: 760 mm
Váha: 560 g
Vrtule: APC E 9x6
Motor: PJS 3D 550R
Elektronika: reg. JES 30-3P, př. MZK micro 6
Serva: no name 4 kusy
Baterie: Zippy-H 1500 3S

Hodnocení

6.67
z 10 | 9 hlasů – kdo hodnotil
Ohodnotit →
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Hodnocení 1 - hrůza — 10 skvělá práce

Popis

Výrobce: ŠAD Z-50LS
Letadlo je nové. Čekám na vhodné počasí a odvahu na zálet. Výbava je použitá z šuplete a proto je to těžší díky tříčlánku a motoru.
Ráno jsem vyběhl a zkusil to zaletět. Letí krásně rovně. Po zkušenosti s Cessnou od ART-Tech je toto opravdu hodné letadlo. Křidélka jsem dal na exponenciál 20%. Uvidíme, jak dlouho vydrží těžká baterka. Ležela rok v šupleti. Uvítal bych také Váš názor na vrtuli. Po přistání byl motor teplý a to jsem nelítal nic moc.
Vzhledem k úspěšnému záletu jsem letadlo dokončil. Udělal jsem otvory pro chlazení, přilepil kryt motoru, kabinku a obtisky.
Trup je v místě uložení křídel vyztužen smrkovými lištami 6x3 mm po celé délce, ale opravdu by měly být lišty protaženy až k motorové přepážce. Trup není navržený na větší baterie.
Motor: Čemech Python 200
Vrtule: Kavan 9"x6"
Hmotnost: 620 g

1.9.2008
Škola víceméně pokrokových zkušeností:
1. vrtule 9x5 je ideál. Větší už točí s celým letadlem.
2. pokud máte letadlo přes 600 g posuňte těžiště asi 10 mm dopředu. Já jsem své letadlo zkusil dovážit a výsledek byla vývrtka při přitažení. (viz. http://www.rcmania.cz/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=13500&highlight=)

31.10.2008
Zlínu byl vdechnut nový život do žil. Absolovoval odtučňovací kůru. Dostal lehčí přijímač a hlavně lehčí baterku. Také jsem vytáhl ze šuplete rychlejší vrtuli Kavan 9"x6". Letadlo se chovalo asi nejlépe za dosavadní kariéru. Stále to ještě není ono. Mám doma v šuplíku motor PJS 3D 550R, který hodlám v letadlu vyzkoušet.

15.11.2008
Konektory jsou přepájené a motor v přírubě. Zlín bude přes zimu létat s PJS 3D 550R. Vrtule zůstává stejná. Váha klesla na 560 gramů.
Motor: PJS 3D 550R
Vrtule: Kavan 9"x6"
Hmotnost: 560 g

18.11.2008
Konečně to létá, tak jak má. :)

15.6.2009
Model byl prodan.

Komentáře

Jejda, že se přehříval regulátor. Já mu vydlabal díru v epp hned za motorovou přepážkou a nalepil na to ten vrchní díl. ale lítá to
24.6.2008 17:43 Fatality
24.6.2008 17:42 Fatality
Díky :)
23.6.2008 12:05 rbiciste
Bod návodu 11.
Ostrým nožem nebo trafopájkou vyřízneme v trupu a křídle (lze použít i jedno servo pro
křidýlka) prostor dle použité elektroniky. Prostor pro baterii vyřízneme s ohledem na polohu
těžiště aby se model nemusel zbytečně dovažovat, mělo by se pohybovat v rozmezí 60 +-5 mm od
náběžné hrany křídla.
:)
22.6.2008 22:33 Fatality
Těžiště tohohle modelu je jak asi daleko od náběžky? Mám ho taky a v plánu to snad není napsáno. Baterky dám pod křídla, přijímač taky a na regl musím místo ještě najít, aby se dobře chladil.
20.6.2008 11:20 rbiciste
Regulátor je chycený suchým zipem za motorem. Na původní motorovou přepážku jsem nalepil hranol asi 30x30 mm z překližky 22 mm. Na jeho stranu je regulátor upevněný. Je to trochu vidět z čelního pohledu. Regulátor je červený.
16.6.2008 19:10 Fatality
Kam jsi umístil regulátor?
7.6.2008 18:15 rbiciste
Plně souhlasím. Otvory dodělám. Zdálo se mi to v pořádku, ale nedošlo mi, že tam dám kužel. Díky.
7.6.2008 13:54 Vigo
Nedávno byl na letišti člověk s tímhle Zlínem. Létalo to moc hezky, ale přehříval se mu regulátor právě kvůli absenci chladících otvorů.
7.6.2008 12:38 Jan_Prochazka
mozna by jsi mu mel udelat na krytu motory otvory na chlazeni, skutecny letadlo je tam taky ma. prijde mi totiz ze to musi byt strasne malo chlazeny, jestli vubec je.
Alba pro vaše modely
Navštivte také největší modelářské fórum RCMANIA.cz
© 2024 RCAlbum.cz - všechna práva vyhrazena
Jak přidat můj model | O serveru | Podmínky | Kontakt | Ikonka | Nápověda
Zpět na začátek