Výrobce:
ŠAD Z-50LS
Letadlo je nové. Čekám na vhodné počasí a odvahu na zálet. Výbava je použitá z šuplete a proto je to těžší díky tříčlánku a motoru.
Ráno jsem vyběhl a zkusil to zaletět. Letí krásně rovně. Po zkušenosti s Cessnou od ART-Tech je toto opravdu hodné letadlo. Křidélka jsem dal na exponenciál 20%. Uvidíme, jak dlouho vydrží těžká baterka. Ležela rok v šupleti. Uvítal bych také Váš názor na vrtuli. Po přistání byl motor teplý a to jsem nelítal nic moc.
Vzhledem k úspěšnému záletu jsem letadlo dokončil. Udělal jsem otvory pro chlazení, přilepil kryt motoru, kabinku a obtisky.
Trup je v místě uložení křídel vyztužen smrkovými lištami 6x3 mm po celé délce, ale opravdu by měly být lišty protaženy až k motorové přepážce. Trup není navržený na větší baterie.
Motor: Čemech Python 200
Vrtule: Kavan 9"x6"
Hmotnost: 620 g
1.9.2008
Škola víceméně pokrokových zkušeností:
1. vrtule 9x5 je ideál. Větší už točí s celým letadlem.
2. pokud máte letadlo přes 600 g posuňte těžiště asi 10 mm dopředu. Já jsem své letadlo zkusil dovážit a výsledek byla vývrtka při přitažení. (viz. http://www.rcmania.cz/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=13500&highlight=)
31.10.2008
Zlínu byl vdechnut nový život do žil. Absolovoval odtučňovací kůru. Dostal lehčí přijímač a hlavně lehčí baterku. Také jsem vytáhl ze šuplete rychlejší vrtuli Kavan 9"x6". Letadlo se chovalo asi nejlépe za dosavadní kariéru. Stále to ještě není ono. Mám doma v šuplíku motor PJS 3D 550R, který hodlám v letadlu vyzkoušet.
15.11.2008
Konektory jsou přepájené a motor v přírubě. Zlín bude přes zimu létat s PJS 3D 550R. Vrtule zůstává stejná. Váha klesla na 560 gramů.
Motor: PJS 3D 550R
Vrtule: Kavan 9"x6"
Hmotnost: 560 g
18.11.2008
Konečně to létá, tak jak má. :)
15.6.2009
Model byl prodan.