Giles 202 - v rozsypu :-)
Parametry
Výrobce: CM Production
Rozpětí: 1400 mm
Délka: 1407 mm
Váha: 3200 g
Plocha křídla: 36 dm2
Vrtule: Master Airscrew scimitar 12x6''
Motor: O.S.Max FX61-10ccm
Elektronika: Tx-Graupner MC-14; Rx-Hitec Super-slim
Serva: 4x Hitec HS-475 HB + 1x HS-422
Hodnocení
Ohodnotit →
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Hodnocení 1 - hrůza — 10 skvělá práce
Popis
Stavebnice:
v Hangaru za 3200,-. Po rozbalení jsme zjistili, že má od křídel dozadu zkroucený trup. Přesto jsme to sestavili a zkusili s tím letět, možná i proto to dopadlo tak, jak píši dále. I přesto, že jsem s tím letěl, fa RCM Pelikán následně vyměnila trup za nezkroucený...naše chyba, ale dopadlo to dobře...
Zálet:
První let byl docela fiasko...nejspíš těžiště moc vzadu a velký výchylky na křidýlkách (možná i ten zkroucený trup), hned po startu jsem to honil jak nadmutou kozu a po 100m jsem to posadil do trávy - odnesl to podvozek (nevím jestli to bylo jen u mého kusu, ale ten "uhlík" na podvozku to mohl vydržet).
Přišel jsem o botičky a nyní je tam duralový podvozek.
Letové vlastnosti:
Podle výrobce by to mělo lítat na 6,5-8 ccm. Asi by to letělo, ale přeci jen to není tak lehký, jak udává výrobce, a s tou desítkou to má tak akorát na pěknou akrobacii. Kinetickou energii to má dost velkou - přemety přes celou oblohu, ale na 3D to není.
Neřekl bych, že je to nějak záludné éro. Nikam to nepadá, ale to plošné zatížení je větší, tak se s tím musí počítat. S výchylkama se musí šetřit, jinak člověk nestíhá sledovat, jak rychle se "Gila" kolem podélné osy otáčí. :-D
Lítám s tím sestavy reálných akrobatů - Advanced, Unlimited a je to přesně na to, tedy spíš, za takovým účelem jsem si ho pořizoval a reálnou akro jsem s tím chtěl lítat.
Edit:
Na konci léta jsem vytáhl z garáže Gilu, že ji protáhnu křidélka. No a při hranatém přemetu v dolním čtvrpřemetu se utrhly proudnice. Bohužel než se chytly, byl už jsem na úrovni terénu a posadil jsem to na plocho do země. Šrouby od podvozku se ustřihly a trup je netknutý, zato upadlý podvozek amputoval křídlo od centroplánu na šířku koleček. Zatím nechávám uzrát, jestli dojde k reinkarnaci. Není to neopravitelné.
Komentáře
Njn, nevím, kde se ta hmotnost nabrala, duralový podvozek je o něco těžší než původní, serva jsou klasická, motor je o něco těžší a je tam většinou pětičlánek z pohonných NiCD 1700mAh. S 10 je to takhle akorát, skoro visí... :-)
Já mám hmotnost podobnou jako Vigo (2750g) a podobný zkušenosti. Motor ASP 8,5ccm má tah na hranici visu, což znamená dostatek výkonu na klasickou akrobacii. Ale věřím, že s tvojí hmotností Ti ta desítka nebude hýbat o nic líp.
Huh můj byl o 400g lehčí. Docela věřím že to tvoje bude stíhačka :)
Tak jsem Gilu zvážil - s pětičlánkem je to docela váha, ale není tam ani kousek olova navíc...
Jo souhlasím. Potah je dost křehký ale celkem drží. Jinak lítalo to velice dobře. Vůbec to nepadalo po křídle a to ani na minimálce. Já byl stímhle letadlem spokojený. Neříkám že všechny letadla od CMP létají dobře, ale tohle lítá velice slušně.
já ti nevím, na to kolik to stojí, to vypadá velmi slušně, nemůžeš od toho za 3000,- čekat nějakou špičkovou stavebnici. Potah stojí za prd, to jo, jsem zvědav, jak dlouho vydrží, protože je to snad barvou stříkaná fólie a někde to načneš a loupe se to jako brambora...
mal som od toho vyrobcu extru vid joje modely a mal som tam 6.5cm3 a tak to aj dopadlo, prvy isiel podvozok, lepia to tam s tepelnou pistolou uz nechcem od cmproduct vydiet ziadne lietadlo!!! kamarat ma yaka 1900cm rozpatie a cakam ako to bude jemu lietat! su to vazne shity!
Jj já to nemyslel že by 10 byla moc. Spíš jako vzpomínku na tohle rychlejší ale hodné letadlo. 7,5 byla celkem OK ale samozřejmě výkonu nebylo na rozdávání. Tak rovné výkruty jako tohle mi žádné jiné letadlo nelétalo.
já neříkám, že na menší motor by nešlapal...ale předtím jsem měl 1700mm F3A lamináťáka s tím samým motorem, tak jsem myslel, že s tímhle "prckem" bude 10ka mávat trochu víc... :-D
Měl jsem ho na 7,5 a šlapal výborně.
Napiš jak to lítá... jestli jsi s tím byl už ve vzduchu