Easy Star
Parametry
Výrobce: MULTIPLEX
Rozpětí: 1370 mm
Délka: 870 mm
Váha: 670 g
Plocha křídla: 24 dm2
Vrtule: GUNTHER 125 x 110
Motor: PERMAX 400 / 6V
Elektronika: JETI JES 020, HFS-06MT 40MHz
Serva: 2x HS-55
Baterie: Shark NiMH 1100 mAh / 7 čl.
Hodnocení
Ohodnotit →
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Hodnocení 1 - hrůza — 10 skvělá práce
Popis
K modelařině, resp. k létání jsem se vrátil téměř po 20 letech, střídavě vyplněných plastikovými kity. Nechtěl jsem konstrukční letadlo, ale něco RTF nebo stavebnice co se dá postavit do dvou dnů. Samozřejmě řízené rádiem, volných větroňů jsem si dříve užil dost, motoráky a rádiem řízené modely byly pro mne v těch dobách nedosažitelné.
Potřeboval jsem letadlo - PPP, prostě "letadlo u kterého se dá telefonovat", abych dostal do ruky základní návyky. Nejdřív jsem uvažoval o různých čínských setech, nakonec jsem tuto myšlenku úspěšně překonal (a nelituji) a na doporučení zkušených modelářů jsem pořídil Easy Stara a k němu rádio Hitec OPTIC 6 Sport.
Stavba trvala o víkendu pár hodin (spíš jsem čekal na vytvrzení lepidla). Zálet (navzdory radám odborníků) jsem provedl sám a díky metodám pokus omyl jsem měl možnost prověřit odolnost konstrukce.
Je to hodný model a hodně jsem se na něm naučil. Looping s ním zvládnu, na akrobacii jsem si pořídil samokřídlo, lety v termice 25-28 minut, běžný let 12 - 15 minut. Občas s ním létá i můj syn, jeho poslední let - stylem štuka bomber nevydržela SOP. :(
Easy Star EVO I.
Vzhledem k tomu, že po určité době se mi zdál příliš "líný" do zatáčky, resp. vadila mi jeho pomalá reakce na směrovku (a navíc SOP již byla "odborně demontována") přistoupil jsem jsem úpravě směrovky. Inspirovat jsem se nechal Easy Star Fan Page - http://www.mpx-easystar.de a udělal novou směrovku ála tučňák (Marco's Seitenruder Mod)z depronu obarveného lihovými fixami, zavěšena je 3 plastových pantech. Zkrátil jsem i páku směrovky a při výchylkách 100% reaguje do zatáčky opravdu briskně na hranici pádu do vývrtky.
Přepravní plato jsem udělal z kartonu a suchých zipů. Vozím ho v kombíku na roletě, v garáži ho věším na zeď, při přenášení z auta na místo startu ho poberu do jedné ruky, kufřík s rádiem a proprietami přes rameno.
Komentáře
Chtěl jsem něco prověřeného praxí a tohle vypadalo designově z mého pohledu asi nejlíp (systém platební karty mě fakt nezaujal). Neměl jsem doma 4 mm lehkou balsu, ze 4 mm Depronu to trvalo hodinu i s nabarvením a zaschnutím lepidla a dalo se to zvládnout bez "bordelu" v kuchyni.
Dovolím si tě citovat: "Jinak trochu nechápu výrobce Easy Stara, že on sám nevylepší tento model. Jestli se mu nechce a nebo dává možnost, aby si každý modelář na tomto jinak dobře lítajícím modelu zkoušel své zručné dovednosti? (viz:http://www.hokana.wz.cz/?text=89 )"
Myslím, že velikost ploch a velikost výchylek směrových ploch je u ES úmyslná. Je to školní model a to že reaguje se zpoždením a jen velmi pomalu, jistě zachrání před pádem mnoho letadel začátečníků, panicky "kverdlajících" oběma kniply na rádiu ve snaze řídit letadlo.
Koukám, že jsme provedli zvětšení směrovky obdobně. --- http://www.hokana.wz.cz/?text=89 --- A taky mohu potvrdit, že účinnost je daleko lepší a vývrtka už párkrát pomohla při úniku z termiky.