Messerschmitt BF-109
Parametry
Výrobce: Alfa Model
Rozpětí: 835 mm
Délka: 750 mm
Váha: 418 g
Plocha křídla: 11 dm2
Vrtule: APC SF 8x6
Motor: Dualsky XM2826CA-12
Elektronika: ECS Dualsky 22A, RX R615
Serva: Serva: HXT900/500
Baterie: Li-pol 3S1300mAh 35C
Hodnocení
Ohodnotit →
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Hodnocení 1 - hrůza — 10 skvělá práce
Popis
Chtěl jsem vyzkoušet nějaký model od Alfa Model, nejen kvůli skvělému zpracování stavebnice se spousty detaily a zároveň všemi vychvalované letové vlastnosti strojů od této modelářské firmy.
Než jsem ale pořídil první model od AM musel jsem nejdříve načerpat letové zkušennosti a praxi v páčkování, aby první let modelu nebyl i jeho poslední. Totiž depron materiál z kterého je model vyroben je velice křehký a náročný na jemnost přistání.
Volba padla na Messerschmitt Bf-109F se žlutým čumákem :) velice atraktivní kamufláži, doplněna vodními obtisky německých ES výběr je opravdu velký.
Složení Fka jde velice rychle, vše do sebe perfektně lícuje, ale provedl jsem na modelu pár vylepšení. Hlavně přidal chlazení komponent pomocí vyříznuti otvoru hlavního chladiče a doplnil falešné ostruhové kolo, které zároveň slouží jako výdech pro cirkulaci vzduchu. Upevnění křídla jedním silon šroubem M5 jsem navíc doplnil v kořenu křídla kolíkem a vzadu pro jistotu ještě šroubem M3, křídlo je nyní fixováno ve třech bodech. Pevnou směrovku jsem předělal na funkční a mohl tak model plně ovládat jak je na warbirda standart.
Motor jsem zvolil Dualsky řadu 2826, raději předem nastavil i základní vyosení, společná kombinace regulátoru XC22L se ukázalo jako skvělá volba výkonu a hmotnosti.
Serva na křidélka a výškovku jsou čína HXT900 pro směrovku HXT500, přijímač je RX615 bez obalu, to všechno napájí 3S 1300mAh Zippy compact. Model měl před prvním letem krásných 403g bez pilota, obtisků a funkční směrovky.
Při záletu se Fridrich natolik vzpínal, že šel doslova kolmo nahoru jak raketa :) to jsem řešil ubráním plynu a potlačením výškovky. Následně eliminoval tenhle jev větším vyosením motoru. Po nastavení optimálních hodnot expo/dr se model začal chovat naprosto skvěle a při krocení plynu na takového prcka i maketově. Měl jsem obavy... že se materiál ničí pouhým pohledem, to se naštěstí ukázalo jako fáma. Každé přistání do posekané trávy na modelu nenechalo žádné stopy, to mě velice potěšilo a nadchlo, že brzy přidám další kousek do hangáru.
Po nalepení vodních obtisků slavného německého pilota Hans Hahn, který měl 108 potvrzených sestřelů se finální hmotnost zastavila na 418g, při optimální vrtuli 8x6 má pohon tah 706g. Tedy výkonu má model nadbytek :D, jeto rebel i na polovičku plynu a přitom se naprosto lehce pilotuje.
Messerschmitt dělá ve vzduchu radost, prostě mazel na takové to poletování.
Komentáře
Ahoj, pěkný mezek mám také stejneho akorát v kamufláži tropo. A v letce máme 6 kousků od pana Alferyho všechny perfektě létající. Jinak přidání kolíku a druhého šroubu M3 je podle mě zbytečné létám hodně razantně a zatím vše v poho ono to má pan Alfery dobře nakonstruhované. Jinak chlazení nemám uděláno a nic se výrazně nepřehřívá. Dále píšeš o vyosení motoru, na všech letadlech máme motor našroubován přímo na motorové přepážce takže žádné dodatečné vyosení a není problém. Chce to jenom lehce nastavit výškovku do potlačena cca 1mm a zbytek doladěno posunutím akumulátoru. Serva na křidélka bych však použil nějaké silnější než HXT900 toho bych se bál už mi jedno odešlo stalo se to v zimě kdy jsou depronové závěsi mnohem tuhší než v létě.
Co se týká poškození při přistání není to tak hrozné pár šrámu a to Bf-109f nálet 86 startů.
Zdravím RC fandy.Od Alferyho jsem měl La7.Rychlé,nezáludné letadlo.Žádné vrtochy,jak někdo píše ...padání po křídle a tak ... Rovněž serva HXT900 jsou moje oblíbená ...