Parametry
Výrobce: Multiplex
Rozpětí: 1380 mm
Délka: 910 mm
Váha: 950 g
Plocha křídla: 19 dm2
Vrtule: Aeronaut CC 9,5x7, 32A
Motor: TGY SK3 3536-1200Kv
Elektronika: Orange 8ch FASST, HobbyKing 40A BS
Serva: 4x Corona 939MG digi, 1x HXT900
Baterie: TGY 2200 3S1P Li-Po
Hodnocení
Tento model zatím nikdo nehodnotil...
Ohodnotit →
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Hodnocení 1 - hrůza — 10 skvělá práce
Tohle letadlo je taková klasika od Multiplexu. Kdo si chce vyzkoušet "skorohotliner" za rozumné peníze, je tohle letadlo ta správná volba. Ke stavebnici toho není moc co dodat - informací je všude dost. Ale nebyl bych to já, abych si to trochu nezesložitil. První úpravou je jiné zavírání kabiny. Kupodivu se tam totiž baterie TGY 2200mAh 25-35C nevejde (taková ta klasika z Hobbykingu za deset doláčů). Ona se tam nevejde na stojato - vadí MPX konektor kabeláže křídla. Ale nevejde se ani na ležato - vadí zámky. Proto jsem je nepoužil a zavírání řeším dvěmi magnety. Jeden je v zadní části kabinky a druhý je za náběžkou na křídle. V křídle jsou jako výztuhy použity uhlíkové tyčky D1.5 - skleněnou D1 jsem potřeboval na něco jiného - je totiž v jednom kuse, v délce asi 5m. Tím křídlo dostalo trochu více tuhosti a je to i esteticky zajímavé.
Křídlo dostalo ještě jednu modifikaci - klapky. Ty jsou na jedno HXT900, které je z poloviny zapuštěné v trupu a z poloviny v křídle. Náhon klapek je jednostranný - druhá klapka je hnaná přes "U" drát. Ložisko z brčka je schované pod středovou plastovou výztuhou. Díky klapkám jsou přistání naprosto OK.
Povrchovka je řešená samolepkami - ono na Elaporu nic jiného uspokojivě nedrží.
Pár postřehů:
• Měl jsem docela strach ze záletu, ale zbytečně - tohle lítá samo.
• Zvolená motorizace je na horní hranici toho, co je doporučeno v návodu, ale stále bez nutnosti chlazení. Stoupá to kolmo nahoru bez zjevného ztrácení rychlosti.
• Docela často se objevují informace, že má tendenci padat po křídle na nízké rychlosti - nikdy jsem nic takového nepozoroval.
• Výchylky mám nastavené tak, jak je to v návodu. Testoval jsem i 100% diferenciaci, ale sudovitost výkrutů to úplně neodstranilo. Těžiště bylo na začátku dle návodu, ale postupem času jsem se propracoval hodně dozadu. Laborovat s těžištěm není problém – v současnosti mám baterii tak, že je její přední hrana zároveň se zadní hranou kabiny.
• Kolega Honza šel z motorizací svého Blizzarda ještě trochu dál. Motor NTM 3536 1800KV, vrtule 8x7, 60A.
Celá stavba modelu zde:
http://inc.wz.cz/category/14-blizzard-multiplex/
Všechny moje modely zde:
http://inc.wz.cz/Letadla