Štika - F3E
Parametry
Výrobce: MMP - p.Macháň
Šířka: 170 mm
Délka: 470 mm
Váha: 990 g
Motor: TowardPro BL540ST 11,5T 3350kV
Elektronika: Mystery 40A(vodni chlazeni), HK-TR6A 2,4GHz
Serva: HITEC HS-303
Baterie: Zippy Flightmax 2S LiPol 4000mAh
Hodnocení
Ohodnotit →
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Hodnocení 1 - hrůza — 10 skvělá práce
Popis
Lezela asi rok v regale Ostravske prodejny SCZ model, jako bazarovy prodej. Kdyz sem ji v roce 2008 koupil, tak uvnitr byl nejaky neznamy stejnosmerny motor tridy 500 se 6x NiCd (ktere kupodivu po nabiti jely). Jako regulator sem tehy pouzil JETI JES300CAR a jen ho upravil na vodni chlazeni. Nasledne sem puvodni motor vymenil za MIG500 Turbo 7,2V a spajel si pohonne 7-mi clanky ze Sanyo 1700SCR. To uz jelo o malinko lepe, ale prece jen s tezkymi NiCd lod vazila 1,3kg a do poradneho kluzu se ji moc nechtelo.
No a po dvou letech sem stejnosmerny pohon vymenil za stridavy senzorovy motor (pro auticka) BL450ST s 3350kV a jako pohonny akumulator pak 2S LiPol Zippy Flightmax 4000mAh v pevnem obalu. Vaha klesla na 990g a lod neskutecne ozila. Z USA shopu www.offshoreelectrics.com jsem si pro motor objednal chladici dvojity plast (voda tece primo po plasti motoru) a kovovy sroub Octura X435 (prumer 35mm a stoupani 1,4x prumer - 49mm). Sroub sem samozrejme musel vyvazit odbrusovanim, zacistit stopy po odliti ve forme a vylestit (co by clovek nechtel za 9,75$). Nicmene balicek byl z USA za tyden doma, v tomhle se cinani jeste maji co ucit.
Pak se mi podarilo zjistit, ze lod je vyvojovy predchudce modelu Shark od MMP. Jmeno nikdy nemel a byl konstruovan pro zavody ve tride FSR-E7 a jezdili s nim slalom i ve tride F3E. Jde o 20 let stary model, cili jezdim s veteranem. Puvodni letitou hridel s bronzovymi lozisky a nerez hrideli o prumeru 5mm sem nahradil hrideli Standart 4mm od MPjet s metaloplastickymi lozisky. Koho zarazi proc je nova hridel v pouzdru z hiliniku, tak to pouzdro je stara puvodni hrideli. Bohuzel mela vnejsi prumer 9,5mm a MPjet hridel pak 8mm. Cili vnitrni prumer stareho pouzdra hridele sem zvetsil na 8mm a pouzil ji jako pouzdro, ktere drzi novou hridel.
Novy kovovy sroub sem jeste nemeril, ale se sroubem Graupner X35 (35x49mm) proud neprekracuje 40A pri prikonu cca 300W. Lod pri prudkem pridani plynu z mista vyskoci z vody do vzduchu a pri jizde na plny plyn je ve vode jenom sroub. Musim rict ze i tak stary model jezdi skvele a je velmi obratny.
14.9.2010 - takze po mereni s novym sroubem x435 musim konstatovat, ze se radeji vratim k plastovemu Graupneru X35. Maximalni proud se 2S LiPol atakuje 52A, coz sice motor a regulator dava, ale jen diky vodnimu chlazeni. Proud pri pouziti 7x N1700SCR dosahuje 45A. Proste porad je to moc, radeji se vratim k plastaku ktery drzel 40A.
Komentáře
mno paráda Tunning fakt nemá chybu škoda že ti tu 5 ku nemůžu dát znova :).
dávám ti za 5 parádní stroj :)
Co se ti nelibi na vodovodnich PE trubkach a kosku mirelonu? :D Nak
ten postavec je monstrozní :-D
pekne pekne co dodat.. jen at jezdi:)
pekne pekne co dodat.. jen at jezdi:)