Piper J-3 Cub
Parametry
Výrobce: CMPro
Rozpětí: 2310 mm
Délka: 1500 mm
Plocha křídla: 76 dm2
Motor: MVVS 26 IFS
Baterie: RX: 2s Life Zápalko: 2s LiPo
Hodnocení
Ohodnotit →
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Hodnocení 1 - hrůza — 10 skvělá práce
Popis
Poměrně známý, hezký a hodný hornoploch. Vybral jsem ho jako nejvhodnější variantu, když jsem se si chtěl vyzkoušet benzínový spalovák. Hlavně zvuk spalováku, proto jsem tam taky dal doutníkový výfuk a ne klasický kompaktní.
Oproti stavebnici je zesílený podvozek a kompletně vyměněna zadní ostruha.
Motor byl koupen v bazaru. Můj první benzíňák a nešlo mi ho vůbec seřídit. Po čase zkoušení jsem to nakonec s velkým sebezapřením vzdal a poslal ho do servisu do MVVS. Motor se ukázal v pořádku, ale zapalování se v určitých režimech a přechodech chovalo chaoticky. Pro útěchu mi bylo řečeno, že se za celou historii s takovou závadou nesetkali :) Níhradní zapalování (ICU-L) nebylo skladem, takže je u tohoto motoru netypicky větší zapalování se silnější jiskrou a automatickým sytičem (ICU-S). Motor jsem i nechal zkontrolovat na opotřebení a vůle, ale jinak byl prý úplně v pořádku. S novým zapalováním pak již bylo seřízení hračkou.
Bohužel jsem celkem pohodlný na to tahat sebou model kilometry daleko, abych si mohl zalétat a blízko žádná rovná plocha není. Proto jsem na něj i vyrobil lyže. Brno je ale Brno, takže sníh je tu také poměrně vzácnost. Poslední zimu nebyl sníh vůbec, takže letadlo neletělo. Rok před tím byl sníh také jen pár dní. Od kontroly v mvvs a výměně zapalování letadlo letělo jen čtyřikrát. Nemá tedy moc využití ani smysl, aby zabíralo místo, takže plánuji jeho brzký prodej a pořídit místo toho nějakého větroně, co využiju více.
Komentáře