Drake
Parametry
Výrobce: vlastní stavba podle plánu
Rozpětí: 1220 mm
Délka: 900 mm
Váha: 1414 g
Plocha křídla: 26 dm2
Vrtule: MA electric 9×5
Motor: Turnigy 35/30/1100
Elektronika: Turnigy Plush 30A, FRSKY D8
Serva: Corona MG 929
Baterie: Turnigy 1800mAh
Hodnocení
Ohodnotit →
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Hodnocení 1 - hrůza — 10 skvělá práce
Popis
Létající člun jsem chtěl už dávno. Když jsem ho viděl v letu, bylo rozhodnuto.
Postaven ze Starlonu (izolace pod plovoučku). Stavba se táhne od ledna do prosince kdy je Drake těsně před dokončením. Zálet musí být ještě letos. Až se zadaří, přidám foto dokončené povrchovky a na vodě.
Lepeno PURem náběžka balsa se smrkovým břitem, nosník, křidélka a odtokovka balsa.
Tmeleno šlehaným tmelem, celoplošně polepeno hnědou páskou s naředěnou disperzí. Spodek trupu k prvnímu stupni polepen překližkou 1mm.
Barveno oblíbenou tónovačkou HET color finále vrchní matný lak Bakrylex. Rytí a patinu jsem trochu přepísk, holt nejsem kitař.
2.1.2016 po roce usilovné práce a prožití několika tvůrčích krizí a přestávek je Drake konečně hotov.
Po zvážení se stávám absolutním vítězem mezinárodní soutěže o nejtěžšího Drakea :-)
1414 g je 54 g/dm² což ale není žádné drama. Mě na nějakém kile nezáleží, upřednosňuji trvanlivost modelů. Hmotnost ještě možná nabyde o případné dovážení po záletu. Křídlo se mi povedlo hlubší o 10mm a VOP o nosník 5mm tak nevím co nato těžiště. V matematice nejsem nejlepší a tak dám T trochu dopředu.
S prvním sluncem proběhne focení a pojíždění na vodě...snad do týdne.
Pak hurá do vzduchu.
8.1.2016 Pojížděcí zkouška měla být jen o čáře, vlivu těžiště na vynoření a poslušnost na kormidla. Nějak se ale zvrhla. Drake nechtěl poslouchat při pojíždění a tak jsem přidával, přidával, tahal až byl v luftu :-)
Zatím má za sebou jen dva starty a rozpačité okruhy. Měl snahu klonit a zatáčet doleva. Zatím jen dotrimováno. Musím si jeho chování srovnat palici a udělat nějaký závěr. Drake má mít 900g. ten můj má ale 1500g a tak kvůli většímu ponoru nepojíždí zrovna poslušně.Motor stačí na start z vody tak tak a je třeba tahat za výškovku protože přidáním noří čumák do vody která pak stříká všude. Plováky ho také dost brzdí a točí. Jak se zvedne na stupeň letí po vodě jako raketa. Kvůli čelnímu odporu létá pomalu bez ohledu na otáčky a krásně klouže:-) Reakce na kormidla v letu jsou ale na mé zvyklosti podivné. Žádná elegance, tak nějak se plácá...ale poslouchá.
18.1.2016
Seřízeno, zalétáno. Předchozí vlastnosti byly způsobené vodou po celém povrchu letounu od startu z vody a polohou těžiště příliš vzadu.
Lítání na v prašanu je paráda! Po deseti metrech se elegantně odlepí a stoupá jako skutečný létající člun. Mezi 1/2 plynu a plným není velký rozdíl v rychlosti, jen víc táhne.
Drake prostě kvůli velkému čelnímu odporu lítá pomalu :-)
Během desetiminutového letu FRSKY FAS-40 naměřeny následující hodnoty:
* odběr na plný plyn 22,4 A
* odběr pro přímý let s rezervou 12,5 A
* průměrný odběr 10,4 A
Komentáře
No výborně, tak už to bude. Takže na silvestra?
S tou rychlostí a usilovností to teď mám já docela na štíru, nějak nedokončuji..
A s tou letkou je to taky trošku jinak, mám malý 1+1 byt, tak po několika rocích létání (a nerozbití) je posílám dále do oběhu, buď jako darem pro rodinu (syn, synovec) nebo přes model bazar, Za každý kus co můj byt opustí je místo pro nový.. :-).. Ale i tak mám doma asi 8 letadel.. Ať se dařííí !
Díky OwlCastle, usilovně pracuji každý den ale kroky jsou čím dál menší:-( Snad to stihnu.
Drake už má imatrikulace atp. a je těsně před vrchním lakem. Rád bych dosáhl tak početné letky jako máš ty abych měl nějakou rezervu...
Pěkné kousky.
Moc pěkný "vodouch"!
Jo, jo.. Ony ty hydroplány mají své kouzlo a něco do sebe..
Ať se to do konce roku podaří a přeji pohodový zálet..